Trenul modernizat Chișinău-Ungheni a fost pus în circulație

După schimbarea conducerii la Ministerul Transporturilor, trenurile modernizate, care au stat luni de zile în depou sau sub cerul liber, au devenit sigure și funcționale. Astfel, astăzi, 19 august, Î.S. „Calea Ferată din Moldova” a pus în circulație trenul modernizat nr. 4 pe traseul Chișinău – Ungheni, cu caracter experimental. Iar până pe 2 septembrie urmează şi celelalte două trenuri pentru călători ale întreprinderii să fie reluate cu program normal de circulaţie pe cursa Chişinău – Ocniţa, anunţă reprezentanții CFM.

Astfel, moldovenii vor putea din nou să circule cu aceste trenuri, iar preţurile la biletele de călătorie rămân neschimbate, după ce, cu câteva luni în urmă, au fost majorate cu peste 100%.

Amintim că trenurile diesel, renovate în România, şi-au întrerupt activitatea în luna martie 2014 din cauza unui incendiu, cel puțin straniu, la garnitura nr.3. În acest sens, la 17 decembrie 2014, Anatol Şalaru, ex-ministrul Transporturilor, a declarat, în cadrul unui interviu, că trenurile moderne nu au nicio problemă și sunt în perfectă stare de funcţionare, însă sunt ținute în depou pentru că doar așa șefii CFM au de câștigat.

„Vă spun de ce stau trenurile noi și oamenii se plimbă cu cele vechi: anual, CFM cumpără piese de rezervă pentru trenurile vechi în valoare de 2-3 milioane de euro. Un tren vechi consumă motorină 200 litri/ oră, cele noi- 60-70 litri/oră. Au motoare Euro-6. De aici nu poţi fura motorină pentru că totul e electronic și consumul este înregistrat”, spunea Anatol Şalaru. Tot atunci, ex-ministrul a opinat că anume din această cauză angajaţii CFM ar fi dat foc la un tren, ca să aibă motiv să nu le scoată pe celelalte din depou. „ Puteau liber să apese pe butonul special, care să umple sala cu motoare cu spumă şi să nu aştepte 44 de minute ca să vină pompierii”, a menţionat Anatol Şalaru cu referire la incidentul de acum un an, când la o locomotivă s-a produs un incendiu.


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *