Fără microbuze pe străzile Capitalei începând cu 1 septembrie 2022. Standardele de calitate cu privire la transportul public, aprobate de CMC – Ziarul de Gardă
  • Fără microbuze pe străzile Capitalei începând cu 1 septembrie 2022. Standardele de calitate cu privire la transportul public, aprobate de CMC

    Fără microbuze pe străzile Capitalei începând cu 1 septembrie 2022. Standardele de calitate cu privire la transportul public, aprobate de CMC
    de
    22 iulie 2021 | 19:37

    În cadrul ședinței Consiliului Municipal Chișinău (CMC) au fost aprobate Standardele de Calitate în Transportul Public municipal. Documentul a fost elaborat de consilierul municipal al Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS), Alex Trubca. Standardele au stârnit numeroase discuții și au fost supuse atât dezbaterilor publice, cât și discuțiilor interne cu Fracțiunile din CMC și Direcția Generală de Transport Public și Căi de Comunicații.

    Potrivit autorului proiectului, odată aprobate, Standardele sunt obligatorii pentru toți prestatorii de servicii de transport public, atât privați cât și cei municipali, iar cei care nu le vor respecta, nu vor avea dreptul să presteze servicii în Municipiu.

    1. Primul și cel mai important standard de calitate ține de vârsta unităților de transport care vor avea dreptul să circule în municipiu.

    • Pentru troleibuze această vârstă este egală cu 20 de ani;
    • Pentru autobuze – 15 ani.

    Acum, de exemplu în oraș avem troleibuze de 30 de ani și autobuze de peste 25 de ani vechime.

    2. Al doilea standard ține de densitatea medie a călătorilor.

    Publicitate

    Cu toții înțelegem că îmbulzeala este una din principalele probleme care îndepărtează călătorii de transportul public. Prin Standardele aprobate azi, până în anul 2025 densitatea medie a călătorilor va trebuie să scadă aproape de 2 ori, adică în troleibuze și autobuze va fi de 2 ori mai liber. Acest lucru urmează să fie făcut prin includerea pe rute de noi unități de transport.

    3. Al treilea standard important ține de dotarea unităților de transport cu aer condiționat.

    Probabil nu a fost om care a mers vara în troleibuz sau autobuz și care să nu se plângă pe înădușeala din interiorul transportului public. Conform Standardelor aprobate, toate unitățile de transport vor fi în mod obligatoriu dotate cu aparate de aer condiționat.

    4. Al patrulea standard cheie ține de dimensiunile unităților de transport public care vor avea dreptul să circule în municipiu. Astfel, dimensiunea minimă a unităților de transport va fi de șapte metri și jumătate, iar înălțimea de 3 metri.

    Acest fapt va exclude din circuit orice amintire despre rutiere în forma microbuzelor actuale. Acestea vor dispărea definitiv de pe străzile Chișinăului nu mai târziu de 1 septembrie 2022 și vor fi înlocuite cu autobuze și troleibuze moderne, fie achiziționate de Municipalitate, fie de agenți economici privați cu care vor fi încheiate contracte de prestări de servicii în condiții de piață.

    Alte prevederi importante ale Standardelor de calitate aprobate azi țin de asigurarea accesului în transportul public a persoanelor cu mobilitate redusă, asigurarea unui interval scăzut între unitățile de transport indiferent de rută, diminuarea la maxim a întârzierilor și salubrizarea regulată a unităților de transport.

    De asemenea, pentru prima dată în Republica Moldova va fi stabilit un standard minim de poluare. În Chișinău vor avea dreptul să circule doar unități de transport public care respectă standardul Euro 4.

    Publicitate

    Standardele de calitate în transportul public, propuse de fracțiunea PAS din CMC, au scopul de a dezvolta transportul public din Chișinău pe lungă durată și de a crește confortul călătorilor.

    Astfel, chișinăuienii vor putea ajunge la timp la serviciu, fără a merge în îmbulzeală sau în microbuzele incomode și pline. Chișinăuienii vor călători în unități de transport mai curate și cu aer condiționat, în transport public mai ecologic și care activează în baza unui program comod pentru călători.

    Publicitate
    Publicitate
    Ne puteți urmări și pe Telegram, unde publicăm investigații și cele mai importante știri ale zilei, dar și pe YouTube, Facebook, Instagram și TikTok.

    Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe www.zdg.md sunt protejate de Legea 139 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului din Republica Moldova. Preluarea integrală a materialelor ZdG se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.



  • TRIMITE ȘTIREA TA
    Cunoști o informație de interes public? Trimite-o la ZdG
    FORMULAR

    Abonează-te pentru a fi la curent cu toate noutățile!

    Ziarul de Gardă. Singurul ziar de investigații din Republica Moldova. Abonează-te și tu! Abonează-te

    Citiți joi în ZdG: detalii despre cele 7 milioane de lei pe an – chiria sediului ANRE, ce ajung la un om de afaceri cercetat penal, interviu cu ministrul Apărării și detalii despre activitatea instituției Avocatului Poporului

    În ediția ZdG din 10 februarie, găsiți o anchetă despre sediul pe care îl închiriază Agenția Națională pentru Reglementare Energetică, o clădire luxoasă, cu cinci etaje, aproape de centrul Chișinăului. Astfel,…
    Citiți joi în ZdG: detalii despre cele 7 milioane de lei pe an – chiria sediului ANRE, ce ajung la un om de afaceri cercetat penal, interviu cu ministrul Apărării și detalii despre activitatea instituției Avocatului Poporului

    Teste pentru eliminarea „veteranilor falși”

    După ce Guvernul a decis prelungirea, până la 31 decembrie 2022, a termenului de schimbare a legitimațiilor de veteran de război de model vechi cu cele de model nou, în R. Moldova continuă procedurile de evalua…
    Teste pentru eliminarea „veteranilor falși”

    Ziua Internațională a Studenților: Student din R. Moldova peste hotare vs student străin în R. Moldova

    Tot mai mulți tineri din R. Moldova aleg să studieze la instituții de învățământ superior de peste hotare. Motivele deciziei de a pleca sunt diverse: de la calitatea precară a studiilor la nerecunoașterea diplo…
    Ziua Internațională a Studenților: Student din R. Moldova peste hotare vs student străin în R. Moldova

    VIDEO/ „Împlinesc 17 ani de când citesc Ziarul de Gardă”. De vorbă cu Ion Boțan, fost profesor de limbă și literatură română în comuna Mingir

    Ion Boțan, cititor fidel al Ziarului de Gardă a fost profesor de limbă și literatură română timp de patru decenii în școala din comuna Mingir. S-a născut în comuna Chiperceni, raionul Orhei, iar la Hâncești a v…
    VIDEO/ „Împlinesc 17 ani de când citesc Ziarul de Gardă”. De vorbă cu Ion Boțan, fost profesor de limbă și literatură română în comuna Mingir

    VIDEO/ „În 25 de ani, am asistat doar la distrugerea justiției”. De vorbă cu magistratul Ion Cotea despre un sfert de secol din viața sa

    După un sfert de secol, pe care l-a dedicat sistemului judecătoresc din R. Moldova, magistratul Ion Cotea constată cu regret că în toți acești ani „a asistat doar la distrugerea justiției”. Judecătorul afirmă c…
    VIDEO/ „În 25 de ani, am asistat doar la distrugerea justiției”. De vorbă cu magistratul Ion Cotea despre un sfert de secol din viața sa

    Linia de cale ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi, redeschisă după 22 de ani. Spînu: „Trenurile de marfă din Ucraina, care trec prin R. Moldova, pot descărca cereale și alte produse direct în Portul Galați, evitând astfel transbordarea la frontieră”

    Linia ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi a fost redeschisă joi, 7 iulie, a anunţat ministrul român al Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, potrivit Agerpres. Ministrul Infrastructurii ș…
    Linia de cale ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi, redeschisă după 22 de ani. Spînu: „Trenurile de marfă din Ucraina, care trec prin R. Moldova, pot descărca cereale și alte produse direct în Portul Galați, evitând astfel transbordarea la frontieră”

    Memur Maaşı Hesaplama

    - dinamobet.club - bahsegel.club - cratosbet.club -
    casinovale.club
    -
    süperbetin
    - benjabet -

    kolaybet

    -
    betgaranti
    - jojobet.pro -

    mersin eskort

    - eskort - eskort eskişehir -
    web tasarım hizmeti
    -
    istanbul avukat
    - deneme bonusu veren siteler

    Memur Maaşı Hesaplama

    - dinamobet.club - bahsegel.club - cratosbet.club -
    casinovale.club
    -
    süperbetin
    - benjabet -

    kolaybet

    -
    betgaranti
    - jojobet.pro -

    mersin eskort

    - eskort - eskort eskişehir -
    web tasarım hizmeti
    -
    istanbul avukat
    - deneme bonusu veren siteler