De ce PDM și PL nu pot împărți Ministerul Transporturilor? „A fost tot timpul o turtă dulce”

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor a devenit în ultimul timp un subiect mediatizat de presă, nu pentru realizările sale ci pentru că este disputat de două partide care nu-l pot împărţi. Acest minister este mărul discordiei care împiedică formarea alianţei de guvernare şi a noului guvern într-o situaţie complicată pentru R. Moldova, când bugetul pentru 2015 nu a fost aprobat, leul continuă să se deprecieze, iar reformele au fost lăsate baltă.

Vasile Ursu, care a condus pe timpul guvernării comuniştilor această instituţie pe parcursul unui an, din 2007 până în 2008, spune că acest minister este o sursă de venit pentru partidele politice, iar astfel de scandaluri, ca cel al cesionării aeroportului şi reparaţia trenurilor vine să confirme această supoziţie. “Ministerul acesta a fost tot timpul o bucăţică dulce. Sunt multe lucruri care fac ca Ministerul Transporturilor să fie dorit de partidele ce au trecut în Parlament. Vă pot spune numai despre două lucruri care sunt cele mai importante, această este Aeroportul şi Căile Ferate. Încă pe timpul când conduceam eu această instituţie, veneau diferiţi emisari de aici şi de peste hotare pentru a privatiza Căile Ferate, de a le da în arendă, în concesiune aşa cum au dat Aeroportul. Îmi spuneau că în toate ţările normale, căile ferate sunt în gestiunea privată”, zice Ursu.

Fostul funcţionar spune că şi drumurile reprezintă un punct foarte atractiv pentru noii aleşi. „Toate aceste fonduri europene care vin acum în Moldova trebuiesc valorificate de cineva, probabil că ambele partide au gustat din această dulceaţă şi nu pot ceda acum”, crede el. Ursu cheamă ca nu doar Procurorul General să fie un profesionist din afara ţării, dar şi ca Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor să fie gestionat de un tehnocrat. „Dacă ar fi patrioţi mari toţi trei lideri de partide şi ar fi dorit ca acest domeniu să prospere, puneau în fruntea acestui minister un specialist nu un fost medic veterinar ca pe timpul când acest minister era controlat de Partidul Liberal, ori un om de mâna a cincea pe linie de partid ca în cazul democraţilor. Dacă ei doresc cu adevărat ca acest minister să aibă o dezvoltare de lungă durată, iar lucrurile să prospere, e nevoie de un specialist care îşi cunoaşte meseria şi nu îndeplineşte sarcinele puse de partid”, precizează Ursu.

Ministerul Transporturilor gestionează proiectarea şi executarea lucrărilor asupra drumurilor naţionale, transportul naval, transportul aerian şi cel rutier. În timpul Guvernului Filat această instituţie a fost condusă de ministrul liberal, Anatol Şalaru. După demisia acestui guvern şi plecarea Partidului Liberal de la guvernare, ministerul a revenit PDM-ului, iar ministru a fost numit Vasile Botnari.


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

7 comentarii

  1. Racu Vasea

    Acest minister al transporturilor nu aparatine nici PL si ni PDM. Conteaza persoana care il va conduce! Cind ministerul a apartinut PL si ministru a fost SALARU nu s-a facut nimic. Cand ministerul a apartinut PD si ministerul a fost condus de Vasile BOTNARI s-au construit sute de km de drum nou. Deci cine trebuie sa conduca mai departe ministerul?

  2. ion

    Da intradevar este un Minister corupt si nu-l pot imparti. iar noi angajatii cailor ferate asteptam sa se duca mafia lui Botnari si sa se intoarca PL cac nu ere asa descis furtul si eliberarea specialistilor in domeniu

  3. Dima

    Cum naiba sa dai MTID-ul PL-ului cind astia au facut un haos acolo numindul pe Salaru care numai cit a delapidat furat si nu a realizat nimic bun?!

  4. Carolina

    Da, dl Ursu știe mai bine, că acolo e ”turtă dulce”. Țin minte, când a fost întrebat de ce se duce de la Primărie la Minister, dânsul a răspuns:: ”Păi, acolo o să vină bani…” (cam așa ceva).

  5. Iulian

    Eu nu ma pricep prea tare in politica, ideie nu am cui in mod normal ar trebui sa-i revina acest minister, insa daca sa comparam fostul ministru liberal al transporturilor cu actualul in exercitiu a democratilor pai e mare diferenta. Democratul Vasile Botnari e mult mai bun, eu sunt pentru ca acesta sa ramina sa-l conduca si mai departe.

  6. Avram

    Eu in general nu-mi prea aduc aminte nici un minister condus de PL ca acesta sa se schimbe cumva la fata si sa vedem cum lucrurile evoluiaza spre bine. Pe cind la PD am vazut schimbari, cind acestia se apuca de lucru de obicei iese ceva bun din asta. La TIC Pavel Filip a modernizat domeniul IT pina tara noastra a ajuns una din primele in lume la acest capitol, la transport, Vasile Botnari a reabilitat sute de km de drum national si local care era uitat de zeci de ani, la MCDR Raducan a reusit sa conecteze zeci de mii de gospodarii la apa potabila si canalizare, sa reabiliteze cladiri de importanta arhitecturala majora, la Ministerul Economiei Lazar cu Candu au reusit sa mentina economia Moldovei intr-o permanenta crestere, astfel in 2013 a fost inregistrat chiar un record. Asa ca din aceste considerente cred ca PD s-ar descurca mai bine .

  7. Tov.Ursu și ceilalți.Anume Șalaru a început totul acolo unde era dezastru complet și unde domina coloana a 5-a a lui Gagauz.Ceia ce s-a făcut cu trenurile a fost un sabotaj deschis.Si apoi,Șalaru nu e medic veterinar,e medic igienist-epidemiolog care răspunde în lucrul său și de menegmentul sănătății populaîiei..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *