Detalii despre mașinile capcană și radarele folosite de Poliția R. Moldova

Inspectoratul Național de Patrulare (INP) anunță că utilizează în procesul de constatare a depășirii limitei de viteză pe traseele din țară trei tipuri de radare. Cel mai nou este de model „TruCAM”, care poate depista încălcarea de la o distanță de aproximativ 1200 de metri, pe timp de noapte, ploaie sau ceață. Recent, INP a început să utilizeze și cinci mașini capcană cu numere civile, care, conform reprezentanților INP, depistează, zilnic, între 200 și 300 de șoferi care depășesc limita de viteză legală. 

Conform informațiilor prezentate de INP, construcția radarelor de tip „TruCAM” prevede operarea lui, atât din mâinile operatorului, cât şi montarea lui rigidă pe suporturi speciale (trepied) sau pe automobile. „Acesta este cel mai nou tip de radar utilizat de inspectorii de patrulare. Cu acest radar se depistează încălcările doar în mot static, dar el are mai multe avantaje. Acest echipament ne permite să activăm și pe timp de noapte, în condiții de vizibilitate redusă, pe timp dede ploaie, ninsoare sau ceață. La Trucam, distanța de la care noi putem să fixăm încălcarea ajunge până la 1200 de metri. Repet, ele, la fel, activează doar în mod static”, explică, pentru ZdG, Pavel Apostol, șeful Serviciului Relații Publice din cadrul INP.

Radarele „АвтоУраган” (Autouragan). La aceste radare, efectuarea măsurării vitezei şi înregistrărilor se realizează automatizat, în regim staţionar. Înregistrarea vitezei şi imaginilor se efectuează astfel ca mijlocul de transport auto supus măsurării să fie înregistrat din spate, la îndepărtare de postul mobil de supraveghere. „Aceste radare sunt utilizate la cele cinci mașini capcană. Este un dispozitiv automat, fiind exclus factorul uman. Aici, automat încălcarea se duce pe server și sunt expediate scrisori în adresa proprietarului autovehiculului. Nu se opresc mașinile, nu se întocmesc procese verbale. Doar în cazul în care noi organizăm filtre, atunci, la o distanță de 1-2 km este stopată unitatea de transport fixată, respectiv, mijloacele de probă sunt extrase automat de pe server și se întocmește atunci un proces verbal, fiind anexată fotografia”, susține Pavel Apostol, șeful Serviciului Relații Publice din cadrul INP.

Radarele „ИСКРА” (Iskra) se utilizează din interiorul automobilului de seviciu, iar măsurarea se efectuiază în regim staționar sau din mișcare. „În mare parte, cu aceste radare activează echipajele de patrulare. Adică, mașinile cu girofar, inscripționate, cu coloristică oficială. Acesta este unicul tip de radar din R. Moldova care poate să fixeze viteza chiar și în momentul în care mașina poliției se află în deplasare. În situația când mașina se deplasează, pe poza care se fixează este indicată viteza viteza de deplasare a mașinii care încalcă și este încă o rubrică, unde este indicată viteza de deplasare a mașinii de poliție. Ăsta e unicul radar de acest tip. În acest caz, mașin poliției este stopată și pe loc se întocmește procesul verbal”, explică Pavel Apostol, șeful Serviciului Relații Publice din cadrul INP.

Conform informațiilor publicate de INP, atunci când se constată o încălcare, Inspectorul de patrulare se identifică cu legitimaţia de serviciu. Fiind în exerciţiul funcţiunii, funcţionarul public cu statut special se supune doar legii şi execută indicaţiile legale ale superiorilor.  Nicio persoană, în afara cadrului de relaţii ierarhice şi competenţe legale nu are dreptul să intervină în activitatea profesională a funcţionarului public cu statut special. Toate radarele cu care activează INP sunt verificate de Institutul Naţional de Metrologie, mai anunță INP.

„Este foarte important ca cetățenii noștri să conștientizeze un lucru. Atâta timp cât nu o să încalce limita de viteză, n-o să aibă de-a face cu niciun tip de echipament și nici cu o unitate de transport specială care este prezentă aici. Acest lucru se face reieșind din faptul că viteza este cauza principală  care duce la accidente rutiere cu consecințe destul de grave. Dacă o să respectăm, respectiv, n-o să fim sancționați”, menționează Pavel Apostol.

Solicitat de ZdG, Apostol a mai precizat că mașinile capcană, cu numere civile, depistează, zilnic, între 200 și 300 de încălcări ale Regulamentului Circulației Rutiere. Apostol a reiterat că, așa cum ZdG a scris anterior, camerele de supraveghere a traficului rutier din zonele rurale (din afara Chișinăului) încă nu sunt funcționale.


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *