Principală  —  Ştiri  —  Economic   —   Fără birou și asistent, dar…

Fără birou și asistent, dar cu mașină „la comandă”. Privilegiile pentru ex-președinții de țară ar putea fi anulate

Foștii președinți ai R. Moldova ar putea fi lipsiți de privilegiul de a fi dotați cu birou, asistent personal și transport permanent pe parcursul a patru ani după expirarea mandatului, demisie sau de imposibilitate de exercitare a atribuţiilor.

Un proiect de lege în acest sens, privind modificarea Legii privind asigurarea activității președintelui Republicii Moldova, a fost suspus consultărilor publice de către Cancelaria de Stat.

Documentul propune ca foștii șefi de stat, pe parcursul a patru ani de la plecarea din funcție, să dipună doar de un automobil, „la comandă”.

În actul supus consultărilor publice se precizează că scopul este „îmbunătățirea eficienței de cheltuire a resurselor bugetare”.

Anularea facilităților pentru ex-președinții de țară ar putea aduce anual economii de jumătate de milion de lei la bugetul de stat.

„În contextul necesității raționalizării acestor cheltuieli și întru furnizarea de măsuri mai bine țintite și durabile de economisire, proiectul de lege menționat propune revenirea la garanțiile sociale, acordate persoanei care a ocupat funcţia de Preşedinte, de până la modificarea efectuată prin Legea nr.263/2016”, argumentează Cancelaria de Stat proiectul de lege.

Privilegiile pentru foștii președinți ai R. Moldova, de a avea birou, asistent personal și transport permanent, pentru o perioadă de patru ani după expirarea mandatului, au fost introduse în lege în decembrie 2016 la inițiativa deputaților PDM, pe ultima sută de metri a mandatului lui Nicolae Timofti.

Într-un răspuns recent pentru AGORA, Cancelaria de Stat menționa că Nicolae Timofti folosește din noiembrie 2017 și până în prezent un birou amplasat în clădirea nr. 180 de pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt și că acesta este unicul președinte al R. Moldova care a solicitat un birou. Din 2017, Nicolae Timofti mai beneficiază de un Mercedes 220 CDI, fabricat în 2014. Mașina este condusă de un angajat al Serviciului de Protecție și Pază de Stat.