Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Sponsorii Partidului „Șor” în campania…

Sponsorii Partidului „Șor” în campania electorală: vânzători, pensionari și șomeri

În timp ce Ilan Șor este căutat de autorități, partidul său își desfășoară fără impedimente campania electorală pentru alegerile locale generale din 20 octombrie. În rapoartele financiare depuse la Comisia Electorală Centrală (CEC) partidul declara la începutul lunii septembrie că nu deține niciun leu pentru desfășurarea campaniei electorale. Ulterior, situația s-a schimbat însă radical, iar formațiunea a obținut din donații peste 4 milioane de lei.

În rapoartele financiare, Partidul „Șor” indică venituri de 4 089 950 lei, obținute din donații în perioada electorală. Lista donatorilor Partidului „Șor” este impresionantă și numără sute de persoane, iar donațiile în numerar variază de la 500 la 20 000 de lei.

Dacă analizăm lista donatorilor pentru a realiza un profil al acestora, observăm că majoritatea dintre ei sunt șomeri, pensionari și vânzători. De exemplu, în cea de-a șasea săptămână de campanie, pentru Partidul „Șor” au făcut donații 170 de persoane, dintre care 38 sunt șomeri sau neangajați, 27 pensionari, 20 vânzători, 14 directori, iar restul 70 – alte profesii.

Unii pensionari au făcut donații pentru Partidul „Șor” în mărime de doar câteva sute de lei, în timp ce alții au redirecționat către formațiunea lui Șor și sume de 5 mii sau 10 mii de lei.

Tot potrivit ultimului raport depus la CEC, în cea de-a șasea săptămână, în contul partidului au intrat 31 de donații a câte 20 de mii de lei. Cei mai generoși donatori au fost 13 vânzători, nouă ingineri, trei manageri, trei directori, un editor video, un șef de departament și o persoană care muncește peste hotare.

Sursa: CEC

Conform rapoartelor financiare, cei mai mulți bani din donații, mai exact peste 3 milioane de lei, au fost utilizați de Partidul „Șor” pentru cheltuielile de publicitate.