Principală  —  Ştiri  —  Extern   —   Poliția europeană a conținutului are…

Poliția europeană a conținutului are o nouă țintă: Inteligența artificială generativă

Uniunea Europeană a lansat o investigație privind utilizarea inteligenței artificiale de către Big Tech și modul în care aceasta gestionează falsurile generate pe calculator, intensificând astfel controalele asupra unei tehnologii de care oficialii se tem că ar putea perturba alegerile europarlamentare, scrie CNN.

Ancheta vizează companii precum Meta, Microsoft, Snap, TikTok și X, concentrându-se pe modul în care giganții tehnologici intenționează să gestioneze riscurile inteligenței artificiale generative, pe măsură ce lansează tot mai multe instrumente de inteligență artificială destinate consumatorilor.

„Comisia solicită acestor servicii să furnizeze mai multe informații cu privire la măsurile lor respective de atenuare a riscurilor legate de inteligența artificială generativă, cum ar fi așa-numitele „halucinații”, în cazul în care inteligența artificială furnizează informații false, diseminarea virală a falsurilor de tip deepfake, precum și manipularea automată a serviciilor care pot induce în eroare alegătorii”, au declarat oficialii într-un comunicat.

Autoritățile de reglementare de la Comisia Europeană spun că sunt deosebit de îngrijorate de modul în care AI generativă ar putea semăna haos în perioada premergătoare alegerilor parlamentare europene din această vară. Platformele online vor avea termen până la 5 aprilie pentru a răspunde la întrebările privind măsurile pe care le-au luat pentru a împiedica instrumentele de inteligență artificială să răspândească informații eronate despre alegeri.

O parte din obiectivul Comisiei este de a obține informații despre modul în care companiile abordează problema deepfakes, dar și de a le atrage atenția asupra faptului că greșelile legate de inteligența artificială ar putea duce la amenzi sau alte sancțiuni în conformitate cu Legea privind serviciile digitale, o lege de referință în materie de reglementare tehnologică care reglementează rețelele sociale și alte platforme online importante.

Investigația privind inteligența artificială acoperă, de asemenea, un set mai larg de subiecte, inclusiv modul în care platformele abordează impactul inteligenței artificiale generative asupra confidențialității utilizatorilor, proprietății intelectuale, drepturilor civile și siguranței și sănătății mintale a copiilor. Companiile vor avea termen până la 26 aprilie pentru a depune răspunsuri la aceste întrebări.