Principală  —  Ştiri  —  Social   —   După demisia directorului CFM, întreprinderea…

După demisia directorului CFM, întreprinderea anunță „probleme tehnice” și sistarea cursei Chișinău – Iași

Sursa: Calea Ferată din Moldova/Facebook

Calea Ferată din Moldova (CFM) a anunțat miercuri, 31 ianuarie, că începând cu data de 5 februarie 2024, inclusiv, cursa Chișinău – Iași (Socola), va fi sistată din cauza „unor probleme tehnice”.

Reprezentanți nu precizează când ar putea fi reluate cursele din și spre Iași.

„Procedura de restituire a banilor pentru bilete:

Pentru pasagerii care și-au cumpărat biletele la casele gării, restituirea sumei achitate se va efectua la aceste puncte de vânzare.

Pentru pasagerii care au achiziționat biletele online, suma va fi rambursată pe cardul bancar utilizat în tranzacție”, conform CFM.

Cursa Chișinău – Iași era operată de două ori pe zi, de luni până duminică.

Informațiile privind „probleme tehnice” vin la câteva zile după anunțul șefului Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) Oleg Tofilat privind depunerea cererii de demisie din funcție luni, 29 ianuarie. Informația a fost confirmată pentru ZdG de Tofilat, care nu a vrut să comenteze public motivele demisiei spunând că nu ar vrea să „afecteze procesele sau activitatea operațională”. Întrebat dacă ar urma să ocupe altă funcție publică, directorul CFM a spus că nu intenționează.

În luna mai a anului 2022, Calea Ferată din Moldova anunța că „datorită bunei gestionări a activităților operaționale, dar și a acțiunilor de dezvoltare și menținere a infrastructurii”, a achitat integral restanțele salariale acumulate pe parcursul anilor precedenți față de angajații întreprinderii. 

ZdG a relatat recent că, în ultimul an, CFM a ajuns să se confrunte din nou cu probleme financiare, fiind acumulate noi restanțe salariale. Eduard Calancea, vicedirector al CFM responsabil de activitatea economică, a admis că toți angajații întreprinderii nu și-au primit salariile pentru ultimele două luni

„Noi lucrăm în continuare cu conducerea companiei ca să reducem aceste restanțe salariale. Există un program întreg de acțiuni care se desfășoară. Asta e ce pot să vă spun acum, la moment, pentru că nu am dreptul să întru în aceste detalii. Credeți-mă, noi la CFM avem două priorități: salariații companiei, aici se depun toate eforturile ca oamenii să primească în timp remunerarea muncii și menținerea activității operaționale a companiei. Pe aceste două elemente ne focusăm în continuare. Cauza reținerilor salariale este conjunctura economică, ca urmare a conflictului care este în regiune. Au scăzut drastic transporturile de marfă, care ne-au afectat direct”, a declarat anterior Eduard Calancea. 

Cum au câștigat rușii dreptul de a diagnostica vagoanele CFM. Licitație cu acuzații și o contestație: „Când a venit refuzul de la ANSC, am rămas șocată”

CFM este compania națională de transport feroviar a R. Moldova care administrează infrastructura, transportul de călători și marfă pe calea ferată, fiind considerată cea mai mare întreprindere de stat, cu circa 6 mii de angajați.