Principală  —  Ştiri  —  Politic   —   Două posturi TV deținute de…

Două posturi TV deținute de o companie din Federația Rusă ar fi ajuns sub controlul lui Ilan Șor

Foto: Partidul Șor

Posturile TV Primul din Moldova și Accent TV, controlate anterior de socialiști, și-ar fi schimbat directorul general și ar avea un proprietar informal. Jurnaliștii NewsMaker au încercat să afle cine este noul proprietar de facto al celor două posturi de televiziune, dar și cum au ajuns să intre sub controlul controversatului politician Ilan Șor, cercetat penal în Moldova pentru spălare de bani, comunică NewsMaker în articolul „Două posturi TV controlate anterior de socialiști trec sub controlul lui Șor. Primul din Moldova și Accent TV și-au schimbat conducerea”.

Despre faptul că liderul Partidului „ȘOR”, deputatul fugar Ilan Șor, a preluat controlul asupra posturilor TV Primul în Moldova și Accent TV, NM a fost semnalat atât de surse de pe piața media, cât și de mai mulți foști angajați ai postului de televiziune Primul în Moldova, menționează sursa citată.

Compania „Telesistem TV”, care deține aceste două canale TV, are un nou director general. Informația fost confirmată pentru redacția NM de către fostul director al companiei, Stanislav Vîjga, după ce NM a apelat la el pentru un comentariu despre „schimbarea politicii roșii pe canal”. Atunci Vîjga a evitat să vorbească despre cine va fi noul director general, refuzând să ofere informații în acest sens.

Totuși, după cum a aflat NM, noul director general al SRL „Telesistem TV” a devenit Arina Corșicova. Funcția urmând să fie aprobată de Consiliul Audiovizualului. 

ZdG a scris în anul 2015 că Arina Corșicova, care deține companiile Moda-Prestij” și „Diafan”, a fost unul dintre sponsorii electorali ai lui Ilan Şor în alegerile locale, alături de alte firme precum „Air Classica” sau „Dufremol”, deţinute de Şor. De asemenea, numele Arinei Corşicova se regăseşte printre acţionarii Băncii Sociale (implicată în dispariţia miliardului), firma sa, „Diafan” SRL, deţinând 4.96% din acţiunile băncii.

Publicitate
Publicitate

Totodată, Zdg a relatat anterior că posturile Primul în Moldova și Accent TV și-au schimbat proprietarii în perioada alegerilor parlamentare anticipate din vara anului 2021. Posturile nu-i mai aparțin fiului fostului procuror general al Rusiei, Igor Ceaika, partener al fratelui fostului președinte Igor Dodon, Alexandru Dodon, în cadrul câtorva companii. Ceaika deținea cele două posturi în R. Moldova împreună cu Vadim Ciubară, un apropiat al lui Igor Dodon.

Primul în Moldova și Accent TV și-au schimbat proprietarii, dar rămân controlate din Rusia

Cele două televiziuni sunt deținute de compania „Telesistem TV” SRL, care, la rândul ei, este fondată de o companie din Federația Rusă, „Медиа Инвест Сервис”. În prezent, în calitate de beneficiari finali ai companiei figurează doi cetățeni ai Federației Ruse, Samvel Grigorean și Natalia Ermilova, din Sankt Petersburg, care au preluat compania „Медиа Инвест Сервис”, prin intermediul unei alte firme „Объединенные Ресурсы”, în perioada alegerilor parlamentare anticipate din vara anului 2021.

Publicitate
Publicitate