Principală  —  Ştiri  —  Justiție   —   Directorul „Bismobil Kitchen”, compania care…

Directorul „Bismobil Kitchen”, compania care a lăsat fără bani și fără mobilă mai mulți clienți din țară și de peste hotare, a fost reținut în timp ce intenționa să părăsească țara. Au fost depuse mai multe plângeri 

Mihail Șaran, directorul și fondatorul companiei „Bismobil Kitchen” a fost reținut „acum câteva zile în urmă” pe Aeroportul Internațional Chișinău în timp ce intenționa să părăsească țara. Informația a fost confirmată pentru Ziarul de Gardă de către Diana Fetco, șefa Secției Comunicare și Protocol a Inspectoratului General de Poliție (IGP) luni, 23 ianuarie.

În acest moment Mihail Șaran se află în arest, iar judecătorii i-au aplicat un mandat de arestare pe un termen de 20 de zile.

Mihail Șaran

Potrivit reprezentanților IGP, împotriva companiei Bismobil Kitchen și a directorului acestuia Mihail Șaran sunt înregistrate 15 plângeri din partea clienților care au încheiat contracte de realizare a bucătăriilor la comandă. După ce săptămâna trecută reprezentanții companiei au încetat să mai răspundă la apelurile telefonice ale clienților, iar magazinul din Chișinău a fost închis, clienții au început să depună plângeri la poliție.

În România, unde cele 14 magazine Bismobil Kitchen au fost închise, iar mai mulți clienți au rămas „prejudiciați” atât fără bucătării, cât și fără avansurile achitate de circa șase mii euro – s-au depus 54 de plângeri la adresa firmelor pe care Bismobil Kitchen încheia contracte, iar în 15 cazuri s-a început deja cercetarea penală pentru înșelăciune, informează Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) la solicitarea Știri de Cluj.

ZdG a scris vineri, 20 ianuarie, despre mai mulți clienți din R. Moldova ai companiei BK care au început să posteze mesaje de nemulțumire pe rețelele de socializare referitor la faptul că reprezentanții BK nu mai răspund la apelurile telefonice.

Publicitate
Publicitate
Sursa foto: bismobilkitchen.md

Unii dintre ei primeau mesaje prin care erau anunțați că momentan compania BK se confruntă cu provocări ce țin de furnizori și că în această perioadă nu preiau comenzi noi. În aceleași mesaje, clienții erau rugați să nu revină cu apeluri telefonice din cauza numărului mare de solicitări, dar erau asigurați că toate comenzile făcute anterior vor fi onorate.

Potrivit investigațieI presei din România, cetățenii români au început să facă plângeri de mai bine de o lună la Autoritatea pentru Protecția Consumatorului  (ANPC) și Poliție. Între timp, firma a închis toate magazinele din țară, iar „reprezentanții ei sunt de negăsit”. Întrucât autoritățile nu îi ajută cu nimic, oamenii s-au unit și au făcut plângere penală comună împotriva firmei. La DIICOT București a fost depusă o plângere penală colectivă în numele a aproximativ 100 de păgubiți ai Bismobil Kitchen, pentru înșelăciune,  grup infracțional organizat și mai multe infracțiuni de natură economică. Prejudiciul depășește câteva milioane de lei, motiv pentru care plângerea a fost adresată DIICOT București.

Știri de Cluj scrie că Bismobil Kitchen „a pus la punct  schema perfectă” prin „cetățenii moldoveni Mihail Șaran, asociat unic la SC Bismobil Kitchen SRL (firma “mamă”) și  Andriana Brașoveanu, administrator la toate cele peste 40 de firme pe care lucrează brandul Bismobil Kitchen”.

„În fiecare oraș a făcut contract pe altă firmă și în felul ăsta, oamenii au fiecare contract cu altă firmă din șirul de peste 40, fiecare cu capital cât de mic posibil, de 200 de lei, în general. Fiind atât de multe firme, acum e foarte greu să îi găsești pe toți și să stabilești, că, de fapt, principalii vinovați de situație sunt aceleași persoane. În caz de faliment, clienții nu prea mai au ce recupera”, se arată în investigația colegilor din România.

Publicitate
Publicitate