Principală  —  Ştiri  —  Economic   —   CNAS lansează un nou serviciu…

CNAS lansează un nou serviciu electronic. Serviciile oferite de șapte instituții ale statului sunt complet digitalizate. Lista poate fi consultată online

Sursa foto: mded.gov.md

Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS) lansează un nou serviciu electronic, care permite cetățenilor să obțină certificatul beneficierii/nebeneficierii de prestaţii sociale online, prin intermediul Portalului Guvernamental al Cetățeanului (mcabinet.gov.md), se anunță într-un comunicat marți, 19 martie.

Certificatul semnat electronic are aceeași valoare juridică ca și documentul eliberat pe suport de hârtie.

Cum se obține certificatul online:

  1. Cu semnătura eletronică, accesați Portalul Guvernamental al Cetățeanului (mcabinet.gov.md);
  2. Accesați Cabinetul personal al cetățeanului și selectați blocul de date „Asigurări Sociale, CNAS”.
  3. Apăsați butonul „Solicită Certificat privind beneficierea de prestații sociale”.
  4. Vizualizați și descărcați certificatul.

Pe parcursul anului 2023, din sistemul public de asigurări sociale au fost eliberate pe suport hârtie 21.585 de certificate. 

Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării comunica, luni, 18 martie, despre nivelul de digitalizare a serviciilor publice pentru cetățeni. Potrivit comunicatului emis, peste jumătate din totalul de 426 de servicii, adică 219, sunt deja disponibile online, reprezentând 51.4%.

Șapte instituții ale statului au reușit digitalizarea completă a tuturor serviciilor oferite.

În 2023:

  • Cazierul juridic: 109.670 din 109.687 solicitări au fost procesate online (Ministerul Afacerilor Interne).
  • Indemnizație pentru incapacitate temporară de muncă: 404.788 solicitări au fost gestionate complet online (Casa Națională de Asigurări Sociale).
  • Aplicarea apostilei: Peste 140.300 din 315.000 solicitări au fost depuse online (Agenția Resurse Informaționale Juridice).
  • Permis de pescuit: Toate cele 16.278 solicitări au fost procesate online (Agenția pentru Mediu).

Pentru a asigura transparența și accesul la informații, Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării a publicat un document actualizat permanent, disponibil aici: https://drive.google.com/file/d/1K4x3hYuBi9bJRNlfgV8tdHS-efH0u_yx/view.

Cetățenii pot evalua nivelul de avans al fiecărei instituții, identificând serviciile digitalizate și pe cele care urmează să fie digitalizate: https://mded.gov.md/transparenta/servicii-publice-digitalizate/

„Monitorizăm constant nivelul de digitalizare a serviciilor publice, menit să îmbunătățească calitatea acestora și să ofere date periodice despre numărul de solicitări online și la ghișeu”, susțin reprezentanții MDED.