Declarație a ZdG în legătură cu publicitatea politică în campania parlamentară 2019

În actuala campanie electorală redacția ZdG a luat decizia de a nu accepta publicitate electorală de la niciunul dintre concurenții politici, în niciunul dintre produsele sale: ziare tipărite în limbile română și rusă, paginile web în română și rusă, produse TV, pagini pe rețele sociale.

Deși ZdG are o audiență numeroasă (tiraj săptămânal de circa 10.000 exemplare care sunt abonate în sate și orașe din toate raioanele, peste 100.000 vizitatori unici lunar pe web, circa 100.000 de persoane care urmăresc paginile ZdG de pe rețelele sociale), am considerat cel mai just să le oferim cititorilor noștri mai multă informație verificată, mai multe investigații, să creăm o rubrică specială pentru această campanie care va însuma știri, analize, grafice și alte informații despre electorală.

Considerăm că publicitatea politică este un element integrant al campaniilor electorale și fiecare concurent are dreptul să își cumpere spațiu publicitar în mass-media.

Totodată, în cei 15 ani de activitate a ZdG am urmărit deseori situații de profundă injustiție politică și financiară, cazuri de încălcare a eticii prin mesajele produselor de publicitate politică și, cel mai grav, numeroase acte de obscuritate financiară care făceau să ne apară mai multe întrebări nouă și cititorilor noștri.

Deși, an de an, am făcut mai multe încercări să elucidăm situațiile pe care le-am considerat inechitabile, partidele politice și organele statului nu au răspuns adecvat la solicitările jurnaliștilor de a oferi informații exhaustive despre proveniența banilor folosiți de partide, despre interesele politicienilor, abuzurile în funcții publice, utilizarea bunurilor publice în campanii electorale.

În acest context, considerăm că publicitatea electorală plătită de partide către instituțiile de presă se aseamănă deseori cu „pomenele electorale” de tristă faimă. În campanii, unele partide își contractează firme care se ocupă de promovare, care ulterior, nu se regăsesc în rapoartele partidelor. ZdG a decis să nu ia parte la aceste scheme, până în momentul în care legea transparenței va funcționa.

Știm, vom pierde niște bani. Ar putea fi vorba de mii de euro. Bani care ar putea veni foarte ușor în campanie, și care, altfel, îi putem acumula foarte greu din alte acțiuni. Dar, poate greșim?

Recunoaștem, că de puținele ori când am avut publicitate politică în ZdG, întotdeauna, dar absolut întotdeauna, am primit apeluri de la cititori care ne-au spus că ei „în ziarul lor” nu-și doresc să vadă politicieni corupți, lustruiți în postere. Și noi recunoaștem, ZdG nu e doar un produs al redacției, e un produs al întregii comunități, care an de an e tot mai mare, iar în 2019 – abonații ZdG sunt mai mulți ca niciodată. Or, comunitatea noastră accesează și citește ZdG nu pentru publicitate, ci pentru informații pe care nu le găsesc în alte media. Iar în alegeri ei caută, și noi vom oferi, conținut critic, dar echilibrat despre concurenții electorali, în special despre cei care au deținut funcții publice, au comis fraude, acte obscure cu banii publici, au beneficiat de atitudini selective în instanțele judiciare, au comis abuzuri.

Bănuim că financiar vom fi dezavantajați. Dar totul e pentru ca să oferim avantaje comunității noastre de cititori: în perioada electorală, ZdG va fi un spațiu liber de portrete politice subiective, lustruite de partide și multiplicate în dependență de sumele pe care le dețin, fie la vedere, fie obscure. În această perioadă, liniștea cititorilor noștri prevalează. ZdG va fi o zonă de informare și reflecții, fără gălăgia unor voci politice care ajung în atenție doar pentru că au bani.

Iar pierderile financiare ar putea fi recuperate. ZdG oferă toate articolele sale pe pagina web și pe rețelele sociale ABSOLUT GRATUIT TUTUROR. Cei care doresc să beneficieze de acest spațiu de informare și reflecții, și ar vrea să ofere un sprijin reporterilor ZdG care fac această muncă enormă, pot să doneze cel puțin 10 lei AICI. Toate sumele donate vor fi făcute publice, la fel și modul în care vor fi cheltuiți acești bani.

Pentru mai multe informații despre activitatea ZdG, accesați Raportul de activitate pentru anul 2018.

Vedeți produsele on-line ale ZdG la următoarele linkuri:

www.zdg.md

http://www.zdg.md/ru/

https://www.facebook.com/zdg.md/

https://www.facebook.com/ru.zdg.md/

https://www.facebook.com/reporterdegarda/

https://www.youtube.com/user/ReporterdeGARDA

https://ok.ru/profile/575173038892

https://ok.ru/zdgmd

https://twitter.com/ziarul_de_garda

https://www.instagram.com/ziaruldegarda/

Vă mulțumim că sunteți alături de noi!

 


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *