Principală  —  Ediţia PRINT  —  Ştiri vechi   —   Vizibilitate bună la locul accidentului…

Vizibilitate bună la locul accidentului care l-a răpit pe Grigore Vieru

Comisariatul de poliţie Ialoveni au iniţiat o cauză penală în baza art.264 alin.3 lit.a Cod Penal al R. Moldova, în scopul stabilirii cauzelor şi vinovaţilor accidentului rutier în urma căruia a decedat poetul Grigore Vieru.

Ministerul de Interne anunţă că, potrivit anchetei preliminare, s-a stabilit că automobilul de model „Opel-Astra” aparţine Ministerului Culturii. Gheorghe Munteanu, vicedirecorul Ansamblului «Joc», care se afla la volan în timpul accidentului, conducea în bază de procură, cu drept de a se deplasa pe teritoriul republicii.

Ultima verificare tehnică a automobilului fusese efectuată de către Centrul tehnic „Proauto” din Chişinău la 03.06.2008, stabilindu-se că acesta corespunde cerinţelor tehnice.

Potrivit anchetei, Gheorghe Munteanu şi Grigore Vieru s-au deplasat din Cahul spre Chişinău la ora 22.00, după finisarea concertului şi recepţiei, organizate la restaurantul „Flamingo”. Deşi le-a fost propus ca, din cauza ceţei şi a timpului târziu, să rămână la Cahul, oaspeţii evenimentului au pornit la drum. Expertiza medicală arată că şoferul şi pasagerul nu consumaseră alcool.

În drum, Gh. Munteanu, fiind obosit şi deplasându-se cu viteză sporită, s-a tamponat în temelia de beton a panoului de reclamă dislocat la începutul gazonului, ce desparte sensurile de circulaţie. Potrivit anchetei au fost încălcate mai multe cerinţe obligatorii:

  • nu a ţinut cont de indicatorul rutier nr.4.2.1 al Regulamentului circulaţiei rutiere (instalat pe temelia de beton a panoului de reclamă), care prevede direcţia obligatorie de ocolire a obstacolului;
  • alin.2, art.11 al Regulamentului circulaţiei rutiere, care prevede că conducătorul auto, înainte de plecare şi în timpul deplasării, este obligat să poarte centura de siguranţă şi să se asigure că şi pasagerii au cuplat centurile, dacă automobilul este echipat cu acestea;
  • lit.a), art.14 al Regulamentului circulaţiei rutiere, care prevede că şoferului îi este interzis să conducă vehicolul, dacă se află într-o stare avansată de oboseală de natură să-i afecteze capacitatea de conducere;
  • art.45 al aceluiaşi Regulament, care prescrie că conducătorul trebuie să conducă vehicolul în conformitate cu limita de viteză stabilită, ţinând în permanenţă seama de starea psihologică ce influenţează atenţia şi reacţia, condiţiile şi situaţia rutieră.

În urma accidentului, conducătorul automobilului, Gh.Munteanu, s-a ales cu o fractură închisă a toracelui, fractura coastei 1 pe stânga, fractura sternului, contuzia cordului, iar Gr. Vieru, care se afla pe bancheta din faţă, a suportat un traumatism cranio-cerebral închis, manifestat prin plăgi multiple ale feţei, traumă închisă a abdomenului, manifestată prin lezarea lobului drept al ficatului cu hemoperitoneum, fractura oblică a ambelor oase a gambei stângi. Ambii au fost transportaţi la Spitalul de urgenţă din Chişinău, fiind internaţi în secţia de reanimare. La 18.01.09, ora 01.25 Gr.Vieru a decedat.

Cercetările prealabile ale Centrului Naţional de expertize Judiciare al Ministerului Justiţiei arată că automobilul implicat în accident nu avea deficienţe tehnice vizibile, care ar fi avut loc până la accident.

Martorii audiaţi au declarat că la locul accidentului vizibilitatea era bună, ceaţa lipsind din cauza reliefului, iar la momentul sosirii la faţa locului a poliţiei rutiere şi salvării, Muntean se afla în conştiinţă, ieşind de sine stătător din automobilul avariat. Persoanele audiate au mai declarat că şoferul nu ţinea minte cum s-a produs accidentul.

În cadrul urmăririi penale, urmează să fie finalizate expertizele medico-legale şi auto-tehnică, pentru a aprecia cine este vinovat de tragicul accident.

Publicitate
Publicitate