Principală  —  ZdG explică  —  Consultant social   —   Ce trebuie să știi când…

Ce trebuie să știi când îți alimentezi mașina la stațiile PECO

Prestarea serviciului de alimentare cu combustibil prevede un șir de obligații din partea prestatorilor, dar și anumite drepturi pentru consumatori. Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței informează care sunt acestea:

  • La solicitarea cumpărătorului, operatorul (vânzătorul) este obligat să prezinte certificatul de conformitate pentru producţia ce se comercializează sau copia acestuia, autentificată în modul stabilit.
  • Mijloacele de transport auto se alimentează cu produse petroliere la staţii în ordinea stabilită, cu excepţia automobilelor cu destinaţie specială.
  • Alimentarea automobilelor şi altor mijloace de transport la coloanele de distribuţie a produselor petroliere şi uleiurilor se efectuează de către operatorul staţiei ori de către şofer, în mod independent, sub supravegherea operatorului. Se permite, de asemenea, livrarea produselor petroliere în ambalajul cumpărătorului (recipiente metalice);
  • Se interzice livrarea produselor petroliere principale în ambalaj din polimeri sau de sticlă;
  • Înaintea fiecărei livrări de produse petroliere, indicii contorului care a înregistrat livrarea de o singură dată de la coloană se trec, în mod obligatoriu, la gradaţia zero. Indicii de pe contorul coloanei se menţin atât timp cât durează decontările cu un anumit cumpărător (până se comandă o altă doză);
  • În cazul în care cumpărătorul are îndoieli în privinţa exactităţii dozei de produse petroliere livrate la coloană, la cererea lui, operatorul staţiei este obligat să controleze imediat starea coloanei de distribuţie şi în cazul constatării unei diferenţe în minus, să restituie paguba cumpărătorului şi să înceteze utilizarea acestei coloane până la efectuarea reparaţiilor;
  • În cazul comercializării kerosenului sau gazului lampant neîmbuteliat, nu se permite formarea artificială a spumei. Măsurătorul trebuie scos din rezervor numai în poziţie verticală şi coborât lin în rezervor;

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, îndeamnă toți consumatorii să solicite bonul de casă și să fie precauți atunci când procură produse petroliere de la stațiile de alimentare. În cazul când vă sunt încălcate drepturile, sau considerați că ați fost înșelat cu privire la calitatea sau volumului produsului petrolier, apelați la linia fierbinte a APCSP, 022-51-51-51. De asemenea, puteți să depuneți o reclamație pe adresa str. Vasile Alecsandri nr. 78, sau la adresele electronice: consumator@apcsp.gov.md sau info@apcsp.gov.md

Publicitate
Publicitate