Principală  —  Ştiri  —  Economic   —   Porțiunea de cale ferată Cahul-Giurgiulești,…

Porțiunea de cale ferată Cahul-Giurgiulești, închisă din cauza unor alunecări de teren. Spînu: „Lipsa investițiilor în CFM de zeci de ani și lucrul făcut aiurea au dus la dezastru infrastructurii feroviare”

Circulația trenurilor pe tronsonul Cahul-Giurgiulești a fost închisă începând luni, 22 august, din cauza unor alunecări de teren care au afectat infrastructura feroviară, a anunțat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu. Potrivit viceprim-ministrului, mai exact, este vorba de circa 350 de metri de cale ferată pe segmentul Colibaș-Giurgiulești.

Astfel, trenurile marfare vor fi direcționate pe traseul Basarabeasca-Etulia-Reni-Giurgiulești.

Calea Ferată din Moldova urmează să acorde reduceri și modificări de tarife pentru transportul de marfă pe acest segment, „de o manieră să nu afecteze interesele comerciale ale clienților”, a menționat Spînu.

„Lipsa investițiilor în Calea Ferată a Moldovei de zeci de ani și lucru făcut aiurea de guvernarea socialist-comunistă (de pe timpul lui Voronin, Dodon și alții) au dus la dezastru infrastructurii feroviare”, susține ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

În prezent, potrivit ministrului, CFM lucrează la remedierea problemei cu proiectantul care a participat la construcția tronsonului feroviar în anul 2008 și se vor face cercetări de geodezie și geologie pentru a vedea care au fost cauzele ce au dus la aceste alunecări de teren și cum ar putea fi prevenite astfel de situații în viitor.

„Tronsonul de cale ferată afectat, urmează să fie reabilitat – după ce vor fi identificate soluții inginerești fiabile. În același timp, autoritățile R. Moldova și a Ucrainei avansează în discuțiile asupra efectuării tranzitului trenurilor cu originea și destinația în R. Moldova prin stația Reni fără a efectua control vamal”, a mai spus Andrei Spînu.

Recent, tronsonul de cale ferată Basarabeasca – Berezino a fost dat în exploatare. Acesta va fi pus în circulație din luna septembrie, inițial, pentru transportul de marfă.

Astfel, potrivit lui Spînu, din septembrie ţara noastră va putea exporta/importa mărfuri prin portul Izmail, amplasat pe Dunăre, fiind redusă aglomerația în portul Reni, iar Ucraina va putea exporta mărfuri în R. Moldova și în țările UE.