Principală  —  Ştiri  —  Economic   —   A fost lansată campania „Zilele…

A fost lansată campania „Zilele businessului regional”

Campania „Zilele businessului regional” a fost, astăzi, 19 octombrie, lansată în cadrul unei conferințe de presă, susținută de Viceprim-ministrul, ministrul Economiei, Stephane Bride și directorul ODIMM, Iulia Iabanji.

Campania „Zilele businessului regional” reprezintă o serie de evenimente publice, organizate de Ministerul Economiei și ODIMM în perioada 20 octombrie-16 noiembrie 2015, pe platforma incubatoarelor de afaceri din mun. Soroca, Ștefan Vodă, Leova, Rezina, Sângerei, Nisporeni, Dubăsari, Cimișlia și Ceadâr-Lunga.

Scopul campaniei este de a consolida dialogul public cu mediul de afaceri din regiuni și APL-uri pentru identificarea nevoilor acestora în actualul context socio-economic și elabora măsurile de ameliorare. Totodată, primarii și antreprenorii vor fi informați cu privire la oportunitățile și instrumentele pentru dezvoltarea afacerilor existente, oferită consultanță privind accesarea fondurilor externe.

„Deoarece suntem conștienți de actualul context socio-economic, ne-am propus să le fim alături, să-i încurajăm și să-i susținem cu tot ce putem. Recunosc că e greu să-ți dezvolți o afacere acum, însă nu imposibil. Misiunea noastră acum este aceea de a restabili încrederea antreprenorilor, de a-i încuraja și a le întinde o mână de ajutor ”, a spus Stephane Bride.

Agenda evenimentelor include prezentări ale specialiștilor Ministerului și experților din cadrul proiectelor de dezvoltare despre comerțul pe piața Uniunii Europene, care sunt beneficiile, cum își găsesc partenerii, care sunt cerințele tehnice, procedurile vamale de acces pe piața europeană. Totodată, le vom prezenta noile programe și oprtunități de finanțare a afacerii: cum accesează fondurile și cum pregătesc dosarul. Și nu în ultimul rând, vom va fi pus accentul pe creșterea competitivității prin implementarea standardelor de calitate și a noilor tehnologii, care în perspectivă le vor asigura un loc nu doar pe piața internă, dar și pe cea externă.

Fiecare eveniment se va încheia cu o dezbatere de afaceri pe marginea problemelor antreprenorilor. Constrângerile și barierele enunțate de aceștia vor fi la final de campanie analizate de echipa Ministerului Economiei, iar concluziile și soluțiile vor fi prezentate în cadrul unei conferințe de încheiere, care va fi organizată la sfârșitul lunii noiembrie.