Principală  —  Ştiri  —  Economic   —   A fost lansată Campania Națională…

A fost lansată Campania Națională „Fără Cash”. „Plăți sigure și costuri din ce în ce mai reduse. Avem comisioane de zero lei pentru plățile instant de până la cinci mii de lei”

Sursa foto: Captură de ecran de la eveniment;

Campania Națională „Fără Cash” a fost lansată joi, 25 aprilie. Obiectivul Campaniei „Fără Cash” este de a promova beneficiile plăților fără numerar și de a încuraja adoptarea lor în rutina zilnică a cetățenilor moldoveni. 

La deschiderea evenimentului, Dorel Noroc, președintele Asociației Băncilor din Moldova a declarat că „suntem într-o perioadă de transformare a modalităților de plată. Prin această campanie ne dorim să amplificăm și să extindem această modalitate de plată la câți mai mulți cetățeni”. 

„BNM a făcut o echipă sistemul bancar. Aducem cetățenilor R. Moldova posibilitatea plăților sigure, rapide și cu costuri din ce în ce mai reduse.

Avem comisioane de zero lei pentru plățile instant de până la cinci mii de lei. Plățile au devenit foarte accesibile”, a declarat Anca Dragu, guvernatoarea Băncii Naționale a Moldovei.

Potrivit organizatorilor evenimentului, actualmente numărul plăților fără numerar este de șase ori mai mare decât numărul retragerilor. Doar în anul 2023, moldovenii au făcut peste 183 de milioane de tranzacții digitale. 

„Cu toate acestea, valoarea totală a plăților fără numerar, aflate pe un trend ascendent, este încă sub nivelul retragerilor de numerar. Vom descoperi avantajele plăților digitale, dar și cum cetățenii, prin simpla achitare a facturilor online, pot contribui la creșterea economiei unei țări. Vom afla mai multe despre mijloacele electronice de plată – card bancar, inel smart, telefon mobil, comerț online – dar și ce constrângeri au moldovenii în utilizarea lor.

Vom afla despre acțiunile pe care își propun să le dezvolte împreună autoritățile, partenerii internaționali și companiile din sectorul privat, pentru a scade reticența moldovenilor față de plățile fără numerar”, susțin organizatorii campaniei.

La eveniment a participat și Dumitru Alaiba, vicepremier, ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării.

Evenimentul face parte din campania de comunicare #FărăCash, care își propune să informeze și să educe populația țării noastre cu privire la avantajele plăților fără numerar. Organizată de Asociația Băncilor din Moldova (ABM), cu sprijinul Proiectului Tehnologiile Viitorului în Moldova, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie, campania se va desfășura pe parcursul anului curent și va fi promovată prin diverse canale de comunicare. Obiectivul este de a sublinia beneficiile plăților fără numerar și de a încuraja adoptarea lor în rutina zilnică a cetățenilor moldoveni. În ultimii ani, Republica Moldova a observat o creștere constantă a numărului de carduri bancare active. La finalul anului anterior, numărul acestora a ajuns la peste 3,3 milioane, marcând o creștere de 18% comparativ cu sfârșitul anului 2022.