Principală  —  IMPORTANTE   —   Un jurnalist care a lucrat…

Un jurnalist care a lucrat la televiziunile lui Plahotniuc și Dodon, iar acum este angajat la televiziuni afiliate lui Șor, a devenit liderul partidului „ȘANSĂ”, care a împânzit țara cu panouri

Colaj ZdG
Colaj ZdG

La mai puțin de două săptămâni de la apariția partidului „ȘANSĂ”, Alexei Lungu, un jurnalist, care, în timpul activității sale, a lucrat pentru mai multe posturi de televiziune afiliate politic, a devenit președintele formațiunii. Informația nu a fost făcută publică nici de către partid, nici de către Alexei Lungu, dar se regăsește pe site-ul Agenției Servicii Publice. 

La mijlocul lunii trecute, Ziarul de Gardă a scris că, după declararea neconstituționalității Partidului Șor, în locul său a apărut o altă formațiune politică, cu același nume – Blocul Ș.O.R., format din două partide necunoscute până atunci: Partidul Moldovenesc „Ai Noștri” și Partidul Politic „Forța de Alternativă și de Salvare a Moldovei”. Anunțul despre crearea blocului a fost făcut de Ilan Șor, fostul lider al Partidului Șor.

Între timp, partidul „Ai noștri” a fost redenumit în Partidul Politic „ȘANSĂ”, iar în mai puțin de două săptămâni, la cârma partidului s-au succedat doi lideri. După câteva zile în care președintă a partidului a fost o oarecare Olga Ursatîi, noul președinte al partidului „ȘANSĂ” a devenit jurnalistul Alexei Lungu.

Sursă foto: asp.gov.md

Alexei Lungu, a lucrat, timp de zece ani, în cadrul trustului General Media Group – la Publika TV și, ulterior, la Prime TV, în perioada în care holdingul era controlat de oligarhul Vladimir Plahotniuc. El și-a încheiat activitatea în trustul deținut de Plahotniuc în 2019, la scurt timp după plecarea acestuia din țară. 

Sursă foto: publika.md

Ulterior, Lungu s-a angajat în cadrul Societății cu Răspundere Limitată „Exclusiv Media”, afiliată fostului președinte al R. Moldova, Igor Dodon. Compania deținea postul de televiziune NTV Moldova, care retransmitea postul tv „HTB” din Federația Rusă, producând și emisiuni autohtone, dar și alte instituții media afiliate Partidului Socialiștilor. 

Sursă foto: tv6.md

În 2022, Lungu a „aderat” la trustul media afiliat lui Ilan Șor, iar, în prezent, acesta moderează emisiunea „PULS” difuzată de Orizont TV, televiziune afiliată lui Ilan Șor, care a preluat mai multe programe ale postului TV6, licența căreia a fost suspendată la sfârșitul anului trecut de către Comisia pentru Situații Excepționale. 

Toate posturile de televiziune la care a lucrat Lungu au fost, de-a lungul timpului, sancționate de Consiliul Coordonator al Audiovizualului și acuzate de experți media de partizanat politic. 

Mulțumim că citești ZdG!
Ajută-ne să continuăm să furnizăm informații esențiale — donează pentru jurnalismul nostru.

Donează

De curând, mai multe bannere cu logo-ul partidului „ȘANSĂ” au împânzit țara. Mai mult, câteva pagini de Facebook au fost redenumite în „Șansă” și distribuie, sponsorizat cu bani, postări cu îndemnul „Crede în șansa ta!”. 

L-am telefonat pe Lungu pentru a afla mai multe detalii din spatele numirii acestuia în calitate de președinte al noului partid, despre viitorul politic al formațiunii, dar și despre sursele de finanțare care-i permit să plaseze bannere prin țară.

Inițial, ne-a spus că va reveni cu un apel mai târziu. Ulterior, am revenit noi cu un apel, iar acesta ne-a sugerat să-i transmitem toate întrebările în scris, evitând să răspundă la întrebări pe motiv că, din lipsă de atenție, ar putea omite detalii importante. I-am remis acestuia întrebările și vom reveni la subiect, după ce vom primi răspunsuri.