Principală  —  Ediţia PRINT  —  Ştiri vechi   —   Deşi demis, Găgăuz vrea să…

Deşi demis, Găgăuz vrea să salveze Calea Ferată

Demis la începutul anului, Miron Găgăuz a fost angajat în calitate de inginer principal al serviciului mişcare al căii ferate. Totodată, acesta este şi membru al Consiliului sindicatului feroviarilor din R. Moldova. În ultimul număr al ziarului „Feroviarul Moldovei”, lui Miron Găgăuz, fostul director al Căile Ferate ale Moldovei (CFM), îi este rezervată o pagină, în care fostul şef, se expune vizavi de problemele instituţiei.

Cu titlul, „ Avem un obiectiv comun: să salvăm calea ferată”, Găgăuz declară că anul 2009 a fost cel mai dificil din ultimele decenii, şi că CFM-ul a fost printre primele instituţii în stat care a resimţit efectele crizei economice.

„ În condiţiile crizei financiare, având deja acumulată  o anumită experienţă, cunosc starea de lucruri, noi trebui să apreciem just situaţia şi să menţinem stabilitatea, dar şi să încercăm a atrage atenţia conducerii de vârg a ţării asupra problemelor cu care se confruntă colectivul de la calea ferată. Trebuie să căutăm răspunsuri la întrebările deloc simple legate de viitorul ramurei: Şi cel mai important: păstrarea capitalului „fundamental” al ÎS „Calea Ferată din Moldova”- cadrele”, menţionează Miron Găgăuz.

Acesta a cerut cfm-iştilor să-l susţină pe noul director Gheorghe Efrim, şi a anunţat că de la 1 februarie, măsurile luate de el, pe vremea când era director la CFM, acelea de a reduce numărul orelor de muncă pentru muncitori, au fost stopate. „Fără susţinerea  conducerii de vârf a ţării,  va fi foarte greu pentru toţi” a mai spus Miron Găguz.

Precizăm că Miron Găgăuz a părăsit  şefia CFM la sfârşitul anului 2009, şi ca urmare a unor articole publicate de ZdG, vizavi de corupţia de la CFM. Acesta a fost înlocuit de Anatol Şalaru, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor cu Gheorghe Efrim, care anterior a deţinut funcţia de şef al serviciului mişcare din cadrul CFM.