Principală  —  Reporter Special  —  Reportaje   —   Experiment "Moldtelecom" cu încălcarea contractelor

Experiment „Moldtelecom” cu încălcarea contractelor

Întreprinderea de Stat „Moldtelecom” încearcă să lupte cu criza economică. Astfel, filiala Anenii Noi a operatorului naţional de telecomunicaţii, începând cu luna aceasta, nu trimite bonurile de plată pentru serviciile telefonice la domiciliul clientului, aşa cum este stipulat în contract. Această măsură anticriză a provocat nemulţumirea oamenilor, care consideră că le sunt încălcate drepturile.

Măsura anticriză nu este aplicată pe tot teritoriul raionului, ci doar în câteva sate, acolo unde există filiale ale Băncii de Economii. Anunţul despre modificarea deservirii celor de la „Moldtelecom” a nemulţumit o parte dintre locuitorii acestor sate, care cer explicaţii. În anunţul postat pe uşile mai multor magazine, se aduce la cunoştinţă că, „din luna februarie 2010, bonurile de plată pentru serviciile telefonice se vor afla în incinta oficiului „Banca de Economii” din localitatea Dvs… Cerem scuze pentru incomodităţile pricinuite”, se spune în anunţ.

Se încalcă dispoziţiile contractului

Oamenii sunt siguri că această nouă regulă instituită de „Moldtelecom” le încalcă drepturile. Ei invocă punctul 4.6 din contractul semnat cu operatorul naţional de telecomunicaţii, prin care acesta se obligă „să expedieze factura abonatului la adresa indicată în contract până la ziua de 15 a lunii curente”.

Florin Perevoznic, directorul „Moldtelecom” din Anenii Noi, spune că această nouă regulă este, de fapt, un experiment, în care se încearcă a se vedea cum reacţionează abonaţii. „Sunt multe cazuri când abonaţii vin ei singuri la poştă şi iau factura. Ne gândim cum să fie mai bine pentru toată lumea. Încercăm să minimalizăm cheltuielile”, ne-a mai spus acesta.

Directorul precizează că un abonat plăteşte minimum 4 lei 80 de bani pentru abonament, iar pentru a repartiza o factură la domiciliul clientului, „Moldtelecom” plăteşte 75 de bani, ceea ce reprezintă, practic, 20% din abonamentul minim. „Încercăm să facem economii. Cei care se adresează la noi şi cer ca factura să le fie adusă acasă, chiar în acea zi o ducem, şi rezolvăm problema.” Perevoznic recunoaşte că încă nu ştie câţi bani ar putea fi economisiţi prin noua măsură. „Încă nu ştim câţi bani am putea economisi, pentru că este prima lună de experiment, şi putem face asta doar în satele unde există Banca de Economii.” Directorul ne-a declarat că minimalizarea cheltuielilor prin această metodă nu a fost impusă de conducerea de vârf a întreprinderii, dar că „fiecare este obligat să reducă cheltuielile prin diferite metode”.

„Nu e o măsură anticriză”

„Îi înţelegem şi pe oameni că se confruntă cu unele incomodităţi, însă vrem să facem cum e mai bine pentru toată lumea. La început desigur că este greu”, a conchis Florin Perevoznic.

Responsabili din cadrul „Moldtelecom” au infirmat, într-un fel, spusele directorului „Moldtelecom” din Anenii Noi şi ne-au informat că măsura întreprinsă în respectivul raion nu este o soluţie anticriză, ci o simplă neînţelegere cu Poşta Moldovei, pe care urmează să o rezolve. Asta, chiar dacă şi singurul operator naţional de telecomunicaţii din R. Moldova a fost afectat de criză. „Încă nu am perfectat contractul cu Poşta Moldovei, de aceea există aceste probleme. Ele sunt în mai multe regiuni, nu doar în Anenii Noi”, ne-a comunicat persoana din cadrul întreprinderii de stat fără a-şi divulga numele.

Victor Moşneag