Principală  —  IMPORTANTE   —   „Troleibuzul Victoriei”: În timp ce…

„Troleibuzul Victoriei”: În timp ce primarul nu vede o problemă, în CMC este cerută interzicerea elementelor „de propagandă”

Foto: sputnik.md

De la sfârșitul lunii aprilie, pe străzile capitalei poate fi văzut un troleibuz de pe ruta nr.22 pe care sunt afișate mesaje și fotografii de „Ziua Victoriei”. Primarul general al municipiului Chișinău, Ion Ceban, nu vede o problemă, dar consilierii liberali solicită ca asemenea elemente să fie interzise.

Inițiativa aparține filialei din R. Moldova a agenției ruse de știri „Sputnik” și a fost lansată în contextul încheierii, acum 75 de ani, a celui de-al Doilea Război Mondial.

Foto: sputnik.md

„A fost un agent economic, care s-a adresat conform procedurii, au fost respectate procedurile și s-a vopsit. Eu nu cred că noi, în general, ar trebui cumva să ridicăm subiecte de acest gen. Cred că dacă mai puțină politică am face… Nu am văzut acolo ceva agresiv, ceva ce aș considera că poate ar fi abuz. Războiul II Mondial a lăsat omenirea fără zeci de milioane de oameni”, a declarat Ceban în cadrul ediției din 7 mai a emisiunii „Puterea a patra” de la N4, evitând să spună câți bani a achitat „Sputnik”.

Consilierii liberali Veronica Herța și Ion Cebanu au anunțat vineri, 8 mai, despre înaintarea unui proiect de decizie prin care să fie interzisă instalarea pe autobuze și troleibuze a imaginilor și înscrisurilor care au caracter electoral sau care conțin elemente de propagandă sovietică sau de alt gen. Totodată, aceștia propun să fie scoase cele existente.

Inițiativa vizează și materialele video și audio.

„Republica Moldova este țara cea mai expusă şi cea mai vulnerabilă din Europa Centrală și de Est la propaganda rusă, arată mai multe studii. Primăria municipiului Chișinău nu poate și nu trebuie să ia parte la acest gen de expunere a populației la propagandă prin utilizarea proprietății publice municipale, în special în condițiile în care la nivel mondial este recunoscut Sputnik ca fiind agenție „folosită des de către Rusia în campania de influențare a opiniei publice internaționale”’, argumentează Herța.