Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Reacția companiei „Air Moldova” după…

Reacția companiei „Air Moldova” după ce AAC a cerut suspendarea biletelor pentru destinațiile pentru care nu există un „orar aprobat corespunzător”

Foto: Air Moldova

După ce responsabilii din cadrul Autorității Aeronautice Civile (AAC) au solicitat companiei aeriene „Air Moldova” suspendarea comercializării biletelor pentru destinațiile pentru care nu există un „orar de zbor aprobat corespunzător” sau autorizația pentru exploatarea rutei regulate, reprezentanții companiei au venit cu o reacție. Ei susțin că solicitarea AAC de a stopa comercializarea biletelor pentru sezonul 2023, este „nefondată și nelegitimă”.

„(…) Implicarea Autorității Aeronautice Civile, în activitatea comercială a companiei aeriene, este un abuz. În scurt timp, compania „Air Moldova” va veni cu o reacție amplă și o poziție oficială în acest sens”, anunță reprezentanții companiei.

Joi, 24 noiembrie, AAC a anunțat că a finalizat inspecția inopinată la operatorul aerian „Air Moldova”. În cadrul activității de control au fost depistate „deficiențe grave de ordin financiar, ce pot perturba buna funcționare a operatorului și siguranța operațiunilor aeriene planificate”.

Urmare a inspecției, conform AAC, operatorul aerian a fost atribuit la a IV-a grupă de risc, ceea ce conform Procedurilor și Instrucțiunilor Aeronautice Civile PIAC-OPS, constituie o situație în care – „operatorul aerian pare a avea majore dificultăți financiare, confruntându-se cu probleme de stabilitate financiară și un potențial risc de insolvabilitate, fiind necesar de a începe imediat un proces de management al riscului şi de a urmări îndeaproape toate aspectele de interes și de a se folosi un instrument de evaluare şi/sau un instrument de supraveghere continuă a acestuia pentru a identifica în continuare acțiunile ulterioare”.

Totodată, „având în vedere rezultatele inspecției inopinate, AAC a solicitat companiei aeriene „Air Moldova” suspendarea comercializării biletelor pentru destinațiile pentru care nu există un orar de zbor aprobat corespunzător și/sau autorizația pentru exploatarea rutei regulate”.

Ziarul de Gardă a scris anterior că la o săptămână după ce au fondat compania „Civil Aviation Group”, care a preluat operatorul aerian de stat „Air Moldova”, cei doi cetățeni ai R. Moldova din această afacere s-au asociat, într-o altă companie înregistrată în R. Moldova, cu un off-shore din Marea Britanie, gestionat de doi cetățeni ai Israelului. Decizia israelienilor de a se implica în afaceri la Chișinău a fost luată pe 10 august în orășelul Herzliya, acolo unde se afla, în aceeași perioadă, și Ilan Șor.

Legăturile dintre privatizarea „Air Moldova” și Ilan Șor nu se opresc însă aici. Exact pe când se aștepta oficializarea privatizării „Air Moldova”, compania l-a cooptat în staff pe un om de afaceri din anturajul lui Șor. Între timp, cetățenii R. Moldova implicați în privatizarea „Air Moldova” nu au vorbit public despre noua lor achiziție, iar solicitați de ZdG, au refuzat să răspundă la întrebări.

Citiți și: „Urmele” lui Șor la Air Moldova