Premiul Nobel pentru medicină 2018, câștigat de doi cercetători pentru descoperirea unei terapii anticancer

Cercetătorul japonez Tasuko Honjo și omul de ştiinţă american James P. Allison au fost declarați câştigători ai premiului Nobel pentru Medicină 2018, pentru descoperirea unei terapii împotriva cancerului prin inhibarea reglării negative a sistemului imunitar.

James P. Allison a studiat a proteină care funcționează ca o frână a sistemului imunitar. El și-a dat seama de potențialul de a elibera această frână și, prin urmare, de a dezlănțui celulele noastre imunitare pentru a ataca tumorile, dezvoltând acest concept în cadrul unei noi abordări pentru tratarea pacienţilor.

În paralel, Tasuku Honko a descoperit o altă proteină, care acționează la fel, ca o frână, dar cu un mecanism diferit de acțiune. Terapiile bazate pe descoperirea sa s-au dovedit a fi uimitor de eficiente în lupta împotriva cancerului.

Potrivit unui comunicat de presă oficial, descoperirile celor doi cercetători constituie un punct de reper în lupta împotriva cancerului, care, potrivit  Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, este a doua cauză principală de deces la nivel mondial.

Cei doi laureați vor fi premiați cu o medalie din aur și un premiu în valoare de nouă milioane de corone suedeze.

Anul trecut, premiul a fost acordat oamenilor de ştiinţă americani Jeffrey C. Hall, Michael Rosbash şi Michael W. Young, pentru studiul lor privind mecanismele moleculare care controlează ritmul circadian.

Foto: xinhuanet.com

Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.