„Prăbușirea avionului Germanwings nu a fost un accident. Copilotul voia să distrugă aeronava”

„Prăbușirea avionului Germanwings nu a fost un accident. Copilotul voia să distrugă aeronava”, a declarat Brice Robin, procuror francez, în cadrul unei conferințe de presă, relatează BBC.

Pe baza informaţiilor obţinute după analizarea cutiei negre recuperate de la locul prăbuşirii avionului Germanwings, procurorii francezi au tras concluzia că cel care s-a aflat în ultimele clipe la manşa avionului Airbus A320, prăbuşit, la 24 martie curent, în Alpii francezi, era copilotul aeronavei.

„Avem transcrierea integrală a ultimelor 30 de minute de zbor. În primele 20 de minute, piloţii comunică normal, politicos. Nu se întâmplă nimic anormal. Comandantul poate fi auzit cum pregăteşte informarea privind aterizarea la Dusseldorf, iar răspunsurile copilotului sunt laconice. Apoi comandantul poate fi auzit cum îi cere copilotului să preia comanda. Urmează zgomotul unui scaun care este tras şi al unei uşi care se închide. Considerăm că pilotul s-a dus la toaletă. În acel moment copilotul a blocat ușa și a început coborârea aeronavei. Peste câteva minute se aud mai multe apeluri ale comandantului care cerea, prin interfon, accesul în cabină”, a relatat procurorul francez.

„Pilotul a bătut în uşă, dar nu a primit niciun răpuns din partea copilotului. Apoi, până la finalul înregistrării, până în momentul impactului, se aude o respiraţie în interiorul cabinei, dar şi repetatele apeluri de la turnul de control din Marsilia, rămase de asemenea fără răspuns. Controlorii de zbor au cerut un semnal de SOS, dar nici asta nu s-a întâmplat. Avionul a devenit prin urmare prioritar în raport cu alte curse pentru aterizare. Turnul de control a cerut altor avioane să încerce să contacteze prin radio zborul 4U9525. Apoi s-au declanşat alarmele care atenţionau cu privire la apropierea de sol. Se aud din nou lovituri violente în uşă”, a adăugat acesta. Potrivit procurorului, pasagerii şi-au dat seama de iminenţa prăbuşirii avionului în ultimul moment.

De asemenea, Brice Robin a explicat că pilotul nu putea să deschidă ușa cabinei, pentru că „sistemul de securitate implementat în avioane după 11 septembrie 2001 prevede că doar pilotul din interior poate deschide uşa blindată a cabinei de comandă”.

Amintim că avionul Airbus A320, ce asigura legătura între Barcelona (Spania) și Düsseldorf (Germania), cu 150 de persoane la bord, s-a prăbușit în apropierea localității Prads-Haute-Bléone, situată în departamentul Alpi-Haute Provence.


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *