Principală  —  Ştiri  —  Economic   —   Primarul capitalei solicită Guvernului să…

Primarul capitalei solicită Guvernului să aloce Primăriei 350 de milioane de lei anual pentru menținerea tarifului actual la transportul public. Reacția Guvernului – doc

Imagine-simbol

Primarul capitalei, Ion Ceban, solicită Guvernului să aloce anual în bugetul municipal 350 de milioane de lei, cu indexare la rata inflației, suma cu care trebuie subvenționată Regia Transport Electric Chișinău (RTEC) și Parcul Urban de Autobuze (PUA) și pentru a menține tariful de doi lei pentru o călătorie cu troleibuzul și 3 lei pentru o călătorie cu autobuzul. Edilul anunță că a expediat un demers în acest sens către Parlament și Guvern.

Solicitați de ZdG, reprezentanții Guvernului ne-au comunicat că Primăria este responsabilă de gestionarea resurselor Regiei Transport Electric Chișinău (RTEC) și tot instituția municipală trebuie să identifice soluții pentru a rezolva situația transportului public.

Primarul capitalei spune că tariful la transportul public va putea rămâne neschimbat în contextul în care Guvernul va rambursa Primăriei Chișinău 350 milioane de lei anual.

Putem lăsa tariful de 2 lei la o călătorie cu troleibuzul și 3 lei cu autobuzul, în contextul în care Guvernul va rambursa Primăriei Chișinău 350 milioane de lei, suma cu care trebuie să subvenționăm RTEC și PUA suplimentar la 700 de milioane cu cât deja subvenționăm anual. Deoarece în spațiul public, majoritatea parlamentarilor și reprezentanților Guvernului critică și își exprimă opinia negativă pe marginea ajustării tarifelor de călătorie în transportul public după ce a fost scumpit gazul, energia electrică, benzina, motorina și restul produselor în lanț, Primăria Chișinău a transmis un demers către Guvern și Parlament prin care informăm că putem susține serviciile de transport public chiar și în aceste situații dificile. Însă, pentru aceasta sunt necesare alte 350 milioane de lei.

În contextul celor menționate, solicităm acordarea a 350 milioane de lei anual, cu indexarea la rata inflației, pentru a menține serviciile de transport public municipal la tarifele stabilite în acest moment. (…), se menționează în mesajul postat de Ion Ceban.

Publicitate
Publicitate

Demersul expediat de către primarul Capitalei în adresa Parlamentului și Guvernului:

Solicitată de Ziarul de Gardă, Anastasia Taburceanu, purtătoarea de cuvânt a prim-ministrei Republicii Moldova, Natalia Gavrilița, ne-a comunicat că RTEC este în gestiunea Autorităților Publice Locale (APL) și a municipiului Chișinău, care sunt responsabile de gestionarea resurselor instituției și care trebuie să identifice soluții pentru a rezolva situația transportului public.

„Dumnealui (n.r. primarul) a mai avut o astfel de solicitare către Guvern. RTEC este o instituție importantă care este în gestiunea APL și a municipiului Chișinău, responsabil de gestionare resurselor și buna gestionare a instituției. Soluțiile trebuiesc identificate la Primărie. Dacă este vorba de finanțare din partea Guvernului în fiecare an acesta nu este un mecanism sustenabil, nu așa funcționează instituțiile care sunt atât de mari”, a declarat Anastasia Tabureanu, putărtoarea de cuvânt a prim-ministrei Natalia Gavrilița.

Viceprim-ministrul Andrei Spînu, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale susține că primarul capitalei Ion Ceban este indecis și îl acuză pe acesta că nu se descurcă cu funcția pe care o deține.

La 11 aprilie, primarul capitalei a declarat că tarifele de călătorie cu transportul public ar urma să fie majorate.

În municipiul Chișinău, o călătorie cu autobuzul sau troleibuzul ar putea costa 6 lei. Un proiect în acest sens urmează a fi examinat în ședința marți, 17 aprilie, de către Consiliul Municipal Chișinău (CMC).

La începutul lunii aprilie curent, fracțiunea PAS din CMC a calificat tariful de 6 lei pentru deplasarea cu mijloacele de transport în comun drept „nejustificat și înalt”. Președintele fracțiunii PAS din CMC, Roman Cojuhari, a menționat că „o ajustare a tarifului poate avea loc, doar dacă va fi organizat un audit funcțional și financiar” al întreprinderilor municipale de transport.

Publicitate
Publicitate