Principală  —  IMPORTANTE   —   Raportul de expertiză a asfaltului…

Raportul de expertiză a asfaltului de pe bd. Ștefan cel Mare încă nu a fost prezentat Primăriei: „În curând va fi”

bd. Ștefan cel Mare

Fostul șef al Direcției generale transport public și căi de comunicație, Adrian Boldurescu, a promis la începutul lunii noiembrie că rezultatele lucrărilor de expertiză a asfaltului de pe bd. Ștefan cel Mare al capitalei vor fi gata în 60 de zile, iată că este sfârșitul lunii februarie, însă, municipalitatea nu poate să ne comunice când va primi raportul în acest sens.

Viceprimarul Chișinăului Victor Chironda a declarat pentru Ziarul de Gardă că UniversInj, compania de expertiză, încă nu a livrat către Primărie raportul cu privire la calitatea lucrărilor de asfaltare de pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt.

„Raportul pe expertiză încă nu a fost prezentat. Așteptăm când e gata, apoi vom anunța. Cred că în curând va fi”, ne-a declarat Chironda.

Pe de altă parte, șeful adjunct al Direcției generale transport public și căi de comunicație, Oleg Caraman, ne-a comunicat că raportul va fi emis direct către Primărie, nu la Direcție. Fiind întrebat de ce se tărăgănează acest mecanism, Caraman a spus că nu cunoaște, deoarece „de aceasta se ocupa domnul Boldurescu”.

„Eu cunosc doar că instituția care execută expertizarea va prezenta toată informația direct la Primărie, domnului primar. În privința când, nu vă pot spune”, a menționat Caraman.

Bd. Ștefan cel Mare a fost una din șase străzi principale din Chișinău supuse unui program de reparație, finanțat dintr-un împrumut al BERD și BEI, care depășește 20 de milioane de euro. Actul de recepție finală a lucrărilor nu a fost semnat în condițiile în care până acum nu au fost remediate neconformitățile.

Chiar la câteva luni de la finalizarea lucrărilor, pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt au început să apară primele fisuri. Problemele s-au amplificat, odată cu trecerea timpului, în condițiile impasibilității autorităților.

Astăzi, pe bd. Ștefan cel Mare, în zonele stațiilor de așteptare a transportului public, pot fi observate făgașe și tasări de câțiva centimetri adâncime, fapt ce îi face pe șoferi să evite acele benzi de circulație. Totodată, în jurul mai multor receptoare pluviale (guri de canalizare), asfaltul s-a surpat, acestea deviind de la amplasarea lor inițială.