Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Cum justifică compania TransEric Tur…

Cum justifică compania TransEric Tur întârzierea cursei și costul biletelor procurate de moldovenii care au dormit pe aeroport la Paris

Foto-simbol

220 de moldoveni au dormit o noapte pe aeroport la Paris, după ce cursa la care au cumpărat bilete a fost mutată pentru a doua zi. Compania care a contractat serviciile Air Moldova pentru acest zbor, TransEric Tur susține că inițial pentru ei, „era în afara oricărui dubiu faptul că această cursă va fi autorizată”, iar adaosul la prețul biletelor se justifică prin schimbarea aeroportului de unde urma să decoleze respectiva cursă charter.

Compania a mers la contractarea serviciilor aeriene de la Air Moldova, în vederea organizării unei curse charter, pentru pasagerii solicitanți de repatriere, fapt care a fost realizat la 24 martie 2020. Primul preț contractat de către companie la acea dată a fost de 46 200 de euro, pentru toată aeronava. Dar, vrem să precizăm că prețul era operabil pentru operarea cursei de la Aeroportul Beauvais, un aeroport destinat exclusiv curselor low-cost, fapt care permitea reducerea prețului biletului. Astfel că prețul declarat al biletului era de 270 de euro. Cu regret, la 26 martie 2020, Aeroportul Beauvais și-a sistat activitatea, iar asta a impus ca toate cursele operate de acolo să fie transferate la Charles de Gaulle, ceea ce a dus la majorarea prețului pentru charter, deci prețul a crescut de la 46. 200 de euro, la 53 200 de euro, ceea ce a dus la creșterea prețului pentru bilete până la 300 de euro. Majorarea de preț a fost comunicată pasagerilor din timp”, a declarat reprezentantul companiei TransEric Tur, Alexandru Bot, în cadrul unei conferințe de presă organizate astăzi.

În același context, reprezentantul entității susține că întârzierea zborului s-a făcut din cauza unei erori tehnice.

Pentru data de 30 martie, au fost organizate toate demersurile necesare ca această cursă să aibă loc, compania TransEric Tur și-a asumat doar rolul de a contracta serviciile companiei Air Moldova, care urma să îndeplinească tot setul de acțiuni în vederea zborului respectiv. Altfel, din 20 martie 2020, conform dispoziției Comisiei pentru Situații Excepționale, toate cursele neregulate se autorizează exclusiv de către comisie la solicitarea Autorității Aeronautice Civile. Justificarea zborului a fost pentru noi faptul că la acea dată, compania Air Moldova a emis planul de zbor, iar aeroportul Ch. de Gaulle a anunțat în grila sa de decolări faptul că urmează să fie executată cursa respectivă. Pentru noi era în afara oricărui dubiu că această cursa va fi autorizată. Autorizarea însă s-a făcut abia pe 31 martie. S-a creat o situație de eroare tehnică, care a și condiționat această întârziere”, a mai spus Alexandru Bot.

Anterior, 220 de pasageri care urmau să vină pe 30 martie seara, cu o cursă charter în R. Moldova au rămas blocați la aeroportul Charles de Gaulle de la Paris. Compania responsabilă a anunțat tardiv despre modificări de curse și și-a cerut scuze de la pasageri pentru incomoditățile create. Oamenii au rămas să doarmă la aeroport atunci și au ajuns acasă a doua zi.