Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Roman Știrbu: „Întreprinderile care în…

Roman Știrbu: „Întreprinderile care în următorii doi-trei ani nu vor ști să utilizeze la maxim serviciile IT nu vor putea face față concurenței pe piețele internaționale”

Interviu cu Roman Știrbu, director al companiei Simpals

De când utilizați Semnătura Mobilă și de ce ați achiziționat-o?
Am achiziționat Semnătura Mobilă atunci când am aflat despre posibilitatea de a completa declaraţia privind impozitul pe venit online pe site-ul servicii.fisc.md. Principala motivație a fost dorința mea de a evita cozile de la Inspectoratul Fiscal de Stat. Toată lumea știe cât de important este timpul. Pentru cei din mediul de business timpul înseamnă bani.

Ce servicii electronice accesați cu ajutorul Semnăturii Mobile?
Deocamdată, utilizez Semnătura Mobilă doar pentru a completa declarația la FISC, dar consider digitizarea Serviciilor Electronice un lucru pozitiv. Mi-aș dori să crească numărul serviciilor care ar favoriza utilizarea Semnăturii Mobile și ar fi bine ca această tendință să se extindă spre mediul privat. În era digitală timpul zboară repede așa că e bine să îl investim inteligent.

Care sunt avantajele pe care le-ați simțit dvs ca utilizator al Semnăturii Mobile?
Avantajul cel mai mare este că am nevoie doar de telefonul mobil conectat la Internet, care e mereu la îndemână. Denumirea de Semnătură Mobilă sună sofisticat, dar când începi s-o aplici îți dai seama că este foarte simplu de utilizat. Tot ce trebuie să faci este să urmezi meniul cu instrucțiuni.

Ce sugestii aveți pentru îmbunătățirea calității Serviciilor Publice electronice?
Acum există mai multe semnături virtuale cu ajutorul cărora pot fi accesate Serviciile Publice, iar acest lucru poate crea confuzii. Consider că ar fi mult mai simplu și comod dacă toate e-Serviciile ar putea fi accesate cu ajutorul Semnăturii Mobile (eu de exemplu mi-aș dori să pot vota online cu ajutorul Semnăturii Mobile). De asemenea, Serviciile Electronice ne-ar putea scăpa de o parte din birocrație, dacă instituțiile publice ar comunica între ele.

Care credeți că este viitorul SDM și a Serviciilor Electronice în Republica Moldova?
Cred că semnătura va evolua în alt serviciu mai avansat ca de ex. chip încorporat în piele, pe care nu trebuie să-l încarci sau să-ți faci griji că o să-l pierzi.

Sunteți un om de afaceri de succes. Eficiența este cu siguranță criteriul de bază în organizarea afacerii. Ce recomandarea aveți pentru businessmeni din perspectiva utilizării e-Serviciilor și a SDM?
Avem mulți clienți din alte sfere de business care apelează la noi pentru consultanță în domeniul IT, inclusiv pentru a se informa despre cum poate crește volumul vânzărilor prin utilizarea instrumentelor de plată online sau prin automatizarea proceselor.

Serviciile IT și e-Serviciile sunt indispensabile pentru orice afacere. Acele întreprinderi care în următorii doi-trei ani nu vor ști să utilizeze la maxim serviciile IT nu vor putea face față concurenței pe piețele internaționale. Unul din beneficiile principale ale Implementării Tehnologiilor Informaționale și de Comunicații este creșterea vitezei de mișcare a serviciilor, a banilor și a economiei naționale.