Principală  —  Ştiri  —  Social   —   La fiecare 3 ore, un…

La fiecare 3 ore, un pasager turbulent pune în pericol siguranţa unui zbor din UE

La fiecare 3 ore, siguranța unui zbor în cadrul Uniunii Europene este amenințat de călătorii care se comportă într-un mod nesigur sau deranjant. Cel puțin 70% din aceste incidente implică o anumită formă de agresiune. O dată pe lună, un zbor este forțat să aterizare de urgență atunci când astfel de situații scapă de sub control, informează Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (AESA).

La începutul lunii curente, AESA a declanșat campania #notonmyflight – zero toleranță față de pasagerii nedisciplinați, prin care avertizează pasagerii considerați ca având un comportament turbulent în avion sau înainte de îmbarcare că vor fi pedepsiți atunci când sunt vinovați. În România, campania este susţinută de Tarom, Blue Air şi Wizz Air.

Potrivit AESA numărul incidentelor raportate în 2018 au crescut cu 34% comparativ cu anul 2017. „Aceste cifre sunt îngrijorătoare deoarece arată o tendință crescătoare. Ceea ce este deosebit de îngrijorător este faptul că aceste incidente au un impact direct atât asupra siguranței echipajului, cât și asupra pasagerilor”, transmite AESA.

Ce presupune un comportament neadecvat în timpul zborului?

  • Consumarea în exces a băuturilor alcoolice înainte de zbor sau în timpul zborului;
  • Nerespectarea instrucțiunilor echipajului;
  • Violența verbală sau fizică;
  • Distragerea atenției echipajului de cabină.