Angajații de la Calea Ferată nu și-au primit salariile de trei luni. Filip acuză șefia de management defectuos

Statul nu a achitat salariile pentru trei luni a angajaților întreprinderii Calea Ferată din Moldova (CFM), iar datoriile acesteia ajuns la suma de 100 de milioane de lei. Declarația a fost făcută de premierul Pavel Filip care, în cadrul unei ședințe la care a participat conducerea instituției și reprezentanții Ministerului Economiei, a criticat șefia Căii Ferate. Prim-ministrul a dat indicații ca întreprinderea să treacă din gestiunea Ministerului Economiei și Infrastructurii în cea a Agenției Proprietății Publice.

„Cu asemenea organizare, voi n-o să ajungeți nicăieri. Cum aveți de gând să ieșiți din criză când aveți 40 întreprinderi-căpușă care prestează servicii? Aveți mașini care stau în garaj fără roți, dar pentru care indicați consum de motorină”, a reproșat Pavel Filip celor prezenți în ședință, precizând că managementul întreprinderii este defectuos și ineficient.

„Văd că lucrurile stau pe loc. Lumea e interesată să stăm în haos. Trebuie să înțelegem ce se întâmplă la întreprindere și să nu ne batem joc de oameni. Cineva vede CFM drept o afacere personală și face ce vrea acolo”, a menționat Filip, se arată într-un comunicat al Guvernului, unde mai scrie că premierul a numit drept priorități pentru următoarea perioadă: stingerea datoriilor la salarii, optimizarea cheltuielilor și reorganizarea strategică a întreprinderii.

Situația de la Î.S. Calea Ferată a Moldovei a fost discutată astăzi, 31 iulie, și la Ministerul Economiei și Infrastructurii, acolo unde directorul general, Iurii Topală, a fost chemat la raport.

În cadrul ședinței de la MEI au fost discutate mecanismele de acoperire a datoriilor salariale, precum și majorarea salariilor angajaților CFM. Chiril Gaburici a solicitat conducerii CFM să elaboreze planul mediu de investiții, planul mediu de încasări și planul mediu de cheltuieli.

Anul trecut Guvernul a aprobat Concepția pentru restructurarea sectorului feroviar și a Î.S. „Calea Ferată din Moldova” pentru anii 2018-2021. Ulterior urma ca MEI și CFM să elaboreze un plan de acțiuni de implementare.

Potrivit Raportului finaciar, la sfârșitul anului trecut datoria întreprinderii constituia circa 105 milioane de lei. Acum un an, la 1 august 2017, președintele Federației Sindicale a Feroviarilor din Republica Moldova (FSFRM), Ion Zaporojan, declara că întreprinderea înregistrează datorii privind plata salariilor de peste 143 milioane lei.


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

1 comentariu

  1. ivancelgroaznic

    “Statul nu a achitat salariile pentru trei luni a angajaților întreprinderii Calea Ferată din Moldova (CFM)”ce, Cai ferate la Moldova? de unde mai e asa ceva ? A furat si vindut Plaha cu Dodon tot … Cum de mai stau shei oameni la munca, fara salar?. In romania, regulat, primesc bani lucratori la zhelezka .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *