Zbor FlyOne Verona – Chișinău, întârziat cu aproape 6 ore, fără explicații. Ce drepturi au pasagerii atunci când li s-a anulat zborul

Zborul FlyOne de pe ruta Verona – Chișinău, programat să aterizeze vineri seara, 1 august, a ajuns cu aproape 6 ore întârziere. Irina Mânzat, o pasageră a acestui zbor, povestește pentru ZdG cum au decurs orele de așteptare și ce explicații au primit călătorii.
Pe 1 august, pe Aeroportul din Chișinău, la ora 23:50, ar fi trebuit să aterizeze avionul din cursa Verona – Chișinău al companiei FlyOne. Avionul însă a aterizat la ora 05:51, cu o întârziere de aproape 6 ore, iar pasagerii nu au primit nicio explicație de la reprezentanții companiei de zbor. Despre acestea ne-a relatat Irina Mânzat, pasageră a zborului.

„Vineri, pe 1 august, pot spune că am petrecut noaptea în aeroport. Oamenii se întorc acasă o data în an, în schimb eu care deja am înțeles ce mă așteaptă, nu pot să vă redau ce simțeam. De obicei citesc, aseară nici asta nu am putut face.
Am ajuns la aeroport când au publicat din nou reținerea. Era programată îmbarcarea la 00:10, dar asta a început să fie tot animată cu câte 30 de minute, la un moment dat toți au început a striga, a cere explicații și o doamnă italiană, care activa în aeroport, a zis ca sa început alertă de ploaie temporalǎ și nu reușesc să alimenteze avionul. În tot acest timp am așteptat afară în picioare în spațiul rezervat pentru urcarea în autobuz, părinți cu copii mici în brațe, oameni în vârstă și tot așa”, a declarat Irina Mânzat pentru ZdG.
Întrebată dacă pasagerii au încercat să vorbească cu reprezentanții FlyOne de la aeroport, Irina a declarat că li se răspundea cu aceeași informație – „A mai rămas puțin”.
„Noi trebuia să fim la 23:50 în Chișinău și am ajuns dimineață cu răsăritul la ora 06:00. Foarte mulți pasageri încercau să vorbească cu responsabilii, dar răspundeau cu aceiași informație – «nu depinde de dumnealui»; «îi pare rău», «a mai rămas puțin»”, relatează pasagera zborului Verona – Chișinău.
- Ziarul de Gardă a solicitat o reacție companiei de zbor FlyOne, dar până la momentul publicării nu am primit un răspuns. Vom reveni atunci când primim un răspuns.
Dacă doriți să contactați compania de zbor FlyOne, o puteți face AICI.




Ce drepturi ai atunci când ți s-a anulat zborul?
În ce condiții și la ce putem pretinde în cazul întârzierilor de zbor?
Pasagerii au dreptul la compensații, informare despre drepturile lor, asistență și deservire atunci când întârzierea unui zbor peste ora de plecare prevăzută este:
- timp de două ore, în cazul zborurilor de peste 1 500 de kilometri sau mai puțin, sau
- timp de trei ore sau mai mult, în cazul tuturor zborurilor de peste 1 500 de kilometri și al
oricăror alte zboruri cuprinse între 1 500 și 3 500 de kilometri, sau - timp de patru ore sau mai mult, în cazul tuturor zborurilor care nu se încadrează în primele 2
categorii.
În condițiile date, pasagerilor trebuie să li se ofere asistență sub formă de mese și băuturi răcoritoare, direct proporționale cu timpul de așteptare. În cazul în care ora de plecare anticipată este la cel puțin o zi după ora de plecare anunțată inițial, pasagerii au dreptul la cazare hotelieră (când este necesară o ședere de una sau mai multe nopți sau o ședere suplimentară fată de cea prevăzută de pasager), dar și la asigurarea transportului dintre aeroport și locul cazării. În cazul în care întârzierea este de cel puțin cinci ore, pasagerilor trebuie să li se ofere posibilitatea de rambursare, în termen de șapte zile, a întregului cost al biletului, la prețul de achiziție.
Valoarea compensațiilor ce poate fi solicitată de la compania avia care deservește zborul poate varia de la 250 la 600 Euro, iar valoarea dată poate fi redusă la jumătate în condițiile în care pasagerului i se propune o cursă alternativă în condițiile specificate.
Ce drepturi avem și ce putem face în cazul anulării zborului?
În cazul anulării unui zbor, pasagerilor trebuie să li se ofere posibilitatea de a alege între:
- rambursarea, în termen de șapte zile, a întregului cost al biletului, la prețul de achiziție.
- redirecționarea, în condiții de transport comparabile, spre destinația finală, cât mai repede
posibil sau - redirecționarea, în condiții de transport comparabile, spre destinația finală, la o dată
ulterioară, la alegerea pasagerului, sub rezerva existenței unor locuri disponibile.
La anularea zborului pasagerii trebuie sa beneficieze de asistență și deservire, inclusiv în eventualitatea unei redirecționări. De asemenea, pasagerii au dreptul să primească o compensație, cu următoarele excepții:
- dacă au fost informați despre anulare cu cel puțin 2 săptămâni înainte de ora de plecare
prevăzută; - dacă sunt informați despre anulare într-un interval cuprins între 14 și 7 zile înainte de ora de plecare prevăzută, și li se oferă o redirecționare care să le permită să plece cu cel mult 2 ore înainte de ora de plecare prevăzută, și să ajungă la destinația finală cu mai puțin de 4 ore după ora de sosire prevăzută;
- dacă sunt informați despre anulare cu mai puțin de 7 zile înainte de ora de plecare prevăzută, și li se oferă o redirecționare care să le permită să plece cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută și să ajungă la destinația finală în mai puțin de 2 ore după ora de sosire prevăzută.
Mai multe detalii puteți citi aici: Ce drepturi ai atunci când ți s-a anulat zborul sau ți s-a pierdut bagajul? – Ziarul de Gardă