Primăria Chișinău anunță că podul din strada Mihai Viteazul va fi reparat capital
Primăria municipiului Chișinău informează că podul din strada Mihai Viteazul intră în reparație capitală, iar lucrările vor începe într-o lună. Un anunț în acest sens a fost făcut luni, 7 iunie, de primarul Ion Ceban, în cadrul ședinței săptămânale. Costul proiectului este de peste 108 milioane de lei.
Câștigătorul licitației este un consorțiu format din Compania „Gran But Service” Ucraina, sucursala Vulcănești, compania „Genesis International” SRL și o companie electrică, singurul agent economic care a depus o ofertă, potrivit informațiilor de pe portalul MTender.
Potrivit Primăriei, se planifică strămutarea rețelelor inginereşti şi cele de tracţiune, apoi vor începe lucrările la elementele de suprastructură.
Autoritățile locale susțin că și podul din strada Ismail necesită de asemenea reparaţie.
Direcția generală transport public și căi de comunicație ar avea semnat un contract de expertiză şi proiectare a acelui pod, costul lucrărilor fiind evaluat la 2,9 milioane de lei, notează Primăria.
Lucrările de expertiză şi proiectare vor începe în săptămâna curentă.
Responsabilii din cadrul Primăriei municipiului Chișinău susțineau în noiembrie 2020 că podul din strada Mihai Viteazul, destinat circulației rutiere și de pietoni se află într-o stare tehnică nesatisfăcătoare și necesită intervenții urgente, cu lucrări de reparație. Principalele tipuri de lucrări necesare se referă la reabilitarea căii podului și a trotuarelor, montarea parapetului de siguranță, intervenții la suprastructură, aparatele de reazem, infrastructură, racordarea podului cu rampele de acces, amenajarea spațiului de sub pod, inclusiv prin asigurarea iluminării zonei pe timp întunecos.4
Aceste concluzii se conține în documentul de expertizare tehnică a obiectivului, efectuată în octombrie-decembrie 2018, la solicitarea Direcției generale transport public și căi de comunicație.
Potrivit expertizei, durata de exploatare a podului depășește 44 de ani, pe parcursul cărora, sub acțiunea factorilor climaterici și dinamici, elementele constructive au căpătat defecte și deteriorări, încât caracteristicile lor funcționale nu mai corespund cerințelor siguranței circulației rutiere și de pietoni în construcții funcționale.
Podul din str. Mihai Viteazul a fost dat în exploatare în anul 1974 și este destinat circulației rutiere (pe 6 benzi) și de pietoni. Acesta are 311 metri lungime, 26 metri lățime, iar înălțimea acestuia variază între 5 și 14 metri.