Devieri ale nivelului tăriei sonore: Consiliul Audiovizualului a sancționat trei posturi TV
În ședința din 12 decembrie curent, membrii Consiliului Audiovizualului (CA) au sancționat, cu câte o amendă de 3 000 de lei, serviciile media audiovizuale de televiziune „Canal Regional”, „Cinema 1” și „TV-DROCHIA”, pentru devieri ale nivelului tăriei sonore între comunicările comerciale audiovizuale, programele audiovizuale și nivelul sunetului între comunicările comerciale audiovizuale și programele audiovizuale.
Perioadele de control ale posturilor TV supuse monitorizării au inclus zilele de 5 noiembrie 2025, în intervalul orar 17:00-20:00, 7 noiembrie 2025, în intervalul orar 20:00-23:00 și 9 noiembrie 2025, în intervalul orar 06:00-09:00.
Rezultatele verificărilor au atestat că „Canal Regional” a comis 20 devieri ale nivelului tăriei sonore între comunicările comerciale audiovizuale, programele audiovizuale și nivelul sunetului între comunicările comerciale audiovizuale și programele audiovizuale, deviația maximă fiind -2.1 unități de tărie sonoră și deviația medie fiind -1.36 unități de tărie sonoră.
Postul de televiziune „Cinema 1” a comis 6 devieri ale nivelului tăriei sonore între comunicările comerciale audiovizuale, programele audiovizuale și nivelul sunetului între comunicările comerciale audiovizuale și programele audiovizuale, deviația maximă fiind -1.8 unități de tărie sonoră și deviația medie fiind -1.2 unități de tărie sonoră.
Iar „TV-DROCHIA” a comis 62 devieri ale nivelului tăriei sonore între comunicările comerciale audiovizuale, programele audiovizuale și nivelul sunetului între comunicările comerciale audiovizuale și programele audiovizuale, deviația maximă fiind -19.9 unități de tărie sonoră și deviația medie fiind -3.33 unități de tărie sonoră.
Articolul 63 alin. (6) din Codul serviciilor media audiovizuale prevede că „furnizorii de servicii media au obligația de a uniformiza volumul sunetului între comunicările comerciale audiovizuale, volumul sunetului între programele audiovizuale, precum și volumul sunetului între comunicările comerciale audiovizuale, pe de o parte, și programele audiovizuale, pe de altă parte.”