A fost aprobat regulamentul privind sistemul informațional e-Admitere. „Datele vor fi gestionate exclusiv în format electronic”

Guvernul a aprobat astăzi, 17 septembrie, regulamentul sistemului informațional e-Admitere, care stabilește modul de funcționare a platformei care reprezintă un sistem online de admitere la studii de licență și de master în universități. Prin intermediul acestei platforme, candidații la studii superioare își pot depune online dosarele de admitere, le pot gestiona și monitoriza.
„Prin acest proiect, Guvernul continuă procesul de modernizare și de aliniere la standarde europene a învățământului superior. Sistemul nu doar simplifică procedura de depunere a dosarului de concurs prin preluarea automatizată a datelor despre candidat din alte registre de stat, ci și asigură o mai mare transparență și corectitudine în procesul de admitere în universități”, a declarat Galina Rusu, secretar general al Ministerului Educației și Cercetării.
Documentul prevede reglementarea procedurilor de colectare, actualizare, stocare și prelucrare a datelor în procesul de admitere la studii superioare, precum și drepturile și obligațiunile candidaților, dar și a instituțiilor de învățământ superior, a comisiilor de admitere și a Ministerului Educației și Cercetării.
Potrivit regulamentului, pentru a asigura securitatea cibernetică și a proteja datele cu caracter personal, toate datele vor fi gestionate exclusiv în format electronic, păstrând istoricul modificărilor, și prin mecanisme clare de control, audit și responsabilitate pentru utilizatori. Aceste măsuri sunt în conformitate cu legislația națională privind securitatea cibernetică și protecția datelor cu caracter personal, scrie Ministerul Educației și Cercetării.
Potrivit sursei citate, platforma e-Admitere a fost lansată în 2024. Prin intermediul acestei platforme au fost depuse 34042 dosare de participare la concurs de către 26235 candidați în total, la licență și master.