Principală  —  Blog  —  Cititorul de gardă   —   Cititorul de gardă/ Cum un…

Cititorul de gardă Cum un JEEP a modificat Regulamentul circulației rutiere

FOTO: facebook.com/Даймас Дако foto: autoblog.md

Avocata Olga Ojog ne-a trimis o scrisoare prin care demonstrează cum, în R. Moldova, normele de drept pot fi modificate după bunul plac al oamenilor cu bani mulți și cu mașini luxoase.

„Acum câteva zile, m-am deplasat cu transportul public, autobuzul nr. 2, din Cricova spre Chișinău. Autobuzul era arhiplin (în jur de 80 de pasageri). Ambuteiajul era kilometric. Deși banda de alături era liberă, autobuzul mergea doar pe banda extremă dreaptă, pe care, începând cu intersecția spre Metro, practic nu ne mișcam. Toata lumea era, evident, foarte agitată, supărată, mulți fiind în mare întârziere. La întrebarea de ce nu trece autobuzul pe banda de alături, taxatoarea ne-a răspuns, citez: „Astăzi dimineață, fiecare șofer din parcul nostru de autobuze a fost informat despre lipsa dreptului de a schimba banda de mers, adică pe ce bandă ai început a circula, pe aceea continui.”

Pentru a clarifica situația, m-am apropiat de șofer, care mi-a confirmat că, începând cu acea zi, șoferii autobuzului nr. 2 sunt obligați să meargă doar pe partea extremă dreaptă, indiferent dacă circulă prin oraș, unde spațiul pentru transportul public este delimitat, sau dacă circulă în afara acestor marcaje. Astfel, fiecare șofer a fost obligat să semneze un act prin care își asumă să nu schimbe din mers banda pe care circulă. 

Am întrebat de ce li se impune acest lucru, la care am aflat că, în ajun, un tătic cu un JEEP impunător și care se grăbea să-și ducă odrasla la școală, iar autobuzul îl încurca, a depus un demers la Parcul Urban de Autobuze, iar în consecință, șoferii nu mai au dreptul de a schimba banda pe care circulă. 

I-am comunicat șoferului despre faptul că voi depune o plângere la Parcul Urban de Autobuze, iar acesta m-a implorat să o fac, deoarece este imposibil de circulat respectând noile reguli dictate de omul cu JEEP. E știut că transportul public are prioritate, la noi însă, foarte multe persoane au întârziat la serviciu și vor întârzia în continuare. Șoferii autocarelor comunicau între ei, revoltându-se de situația creată, dar, dat fiind faptul ca ei au semnat acel acord, nu pot face nimic. 

Așa cum am promis, am depus o petiție online la Regia Transport Urban, dar, deocamdată, fără reacție. Este strigător la cer că șefii Parcului Urban de Autobuze modifică de la sine putere Regulamentul circulației rutiere.”