Principală  —  Ştiri  —  Politic   —   Vladimir Bolea a prezentat bilanțul…

Vladimir Bolea a prezentat bilanțul activității Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale în perioada 2021–2025

Sursa: MIDR

Bilanțul activității Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR), în perioada 2021–2025, a fost prezentat vineri, 24 octombrie, de viceprim-ministrul Vladimir Bolea în cadrul unei conferințe de presă.

Vladimir Bolea a menționat că, „în ultimii patru ani, R. Moldova a trecut prin cea mai amplă etapă de investiții în infrastructură”.

Potrivit unui comunicat, printre cele mai importante programe sunt „Satul European”, edițiile I și II, „Satul European Expres”, „Grupe de Creșă” „Europa este Aproape” și „Curtea Europeană”.

„Mii de oameni beneficiază deja de acces la apă potabilă și canalizare, iluminat stradal modern, grădinițe și școli reabilitate, servicii publice calitative și drumuri modernizate”, a scris Ministerul.

De asemenea, în această perioadă, prin investițiile alocate în Fondul Rutier și din investițiile externe au fost construite și reabilitate sectoare de drumuri național:

  • modernizarea sectorului Bălți-Fălești a drumului R16;
  • construirea drumului de ocolire Troița Nouă și a drumului de ocolire a orașului Comrat;
  • reconstrucția primului sector al centurii municipiului Chișinău;
  • finalizarea reabilitării sectoarelor de pe drumul R1 Chișinău -Strășeni, sectorul Bahmut-Ungheni, plus construcția drumului de ocolire Bahmut;
  • reabilitarea și modernizarea sectorului Comrat-Vulcănești, etc.

Totodată, conform MIDR, Pe segmentul transporturilor au fost semnate acorduri de liberalizare a transportului rutier cu Uniunea Europeană, România și Ucraina, relansate legături feroviare importante:

  • Basarabeasca–Berezino;
  • Chișinău–București;
  • Chișinău–Kiev.

De asemenea, a fost pornită electrificarea liniei Iași–Ungheni, „prima infrastructură feroviară modernă de acest tip în istoria țării ce va conecta Ungheniul de Iași și București”.

„În același timp, a fost demarată construcția Podului de Flori de la Ungheni, primul pod construit după mai bine de 60 ani peste râul Prut și inițiate studiile de fezabilitate pentru alte 4 poduri peste Prut, care vor conecta coridoarele economice regionale”, a mai adăugat MIDR.

Totodată, Aeroportul Internațional Chișinău a revenit în gestiunea statului și a devenit Aeroportul International „Eugen Doga” Chișinău, fiind calificat printre cele mai performante din Europa la categoria de până la 10 mil. de pasageri.

„În domeniul construcțiilor și urbanismului au fost introduse reguli moderne de planificare și control, prin aprobarea noului Cod al Urbanismului și Construcțiilor, crearea Oficiului Amenajarea Teritoriului, Urbanism, Construcții și Locuințe și lansarea Registrului de Stat al Construcțiilor.”