Opt posturi TV afiliate politicienilor, avertizate pentru că au încălcat legislația privind reflectarea campaniei electorale

Membrii Consiliului Audiovizualului (CA) au avertizat public, în cadrul ședinței din 15 februarie, opt posturi de televiziune pentru că au reflectat necorespunzător începutul campaniei electorale. Posturile Prime TV, Publika TV, Canal 2, Canal 3, Accent TV, NTV Moldova, Orhei TV și Televiziunea Centrală au fost sancționate în urma examinării primului raport de monitorizare al CA. Autoritatea a monitorizat în total 13 posturi de televiziune, perioada primului raport fiind 25 ianuarie – 3 februarie 2019, transmite Media-Azi.

Moldova 1, Jurnal TV și RTR Moldova au fost atenționate pentru abateri mai mici. Doar două posturi de televiziune – TV8 și Pro TV Chișinău – au avut un comportament ireproșabil, susțin membrii CA.

Potrivit rezultatelor monitorizării, atât prin volumul de timp acordat, cât și prin oferirea conotației pozitive, posturile Prime TV, Publika TV, Canal 2 și Canal 3 (afiliate liderului PD) s-au axat pe reflectarea campaniei desfășurate de către Partidul Democrat.

Posturile Accent TV și NTV Moldova (afiliate PSRM) au oferit cel mai mult timp Partidului Socialiștilor, oferind știrilor sau emisiunilor despre această formațiune conotație pozitivă. Evenimentele și declarațiile reprezentanților Partidului politic Șor, în schimb, au fost plasate în preponderență în context negativ.

Pe de altă parte, posturile Orhei TV și Televiziunea Centrală (afiliate Partidului Șor) au oferit cel mai mult spațiu lui Ilan Șor și formațiunii pe care o conduce politicianul-businessman. Aceste două posturi au mediatizat, la rândul lor, în context negativ declarațiile și evenimentele candidaților Blocului electoral ACUM.

Totodată, susțin membrii CA, cele opt posturi nu au asigurat în unele subiecte cu tentă electorală prezentarea principalelor puncte de vedere ale opoziției, încălcând astfel prevederile din Codul serviciilor media audiovizuale.

De asemenea, la prezentarea sondajelor de opinie, posturile de televiziune Moldova 1, Prime TV, Publika TV, Canal 2, Canal 3, Accent TV, NTV Moldova, Pro TV, RTR Moldova au omis să precizeze cine a comandat măsurările, precum și sursa de finanțare ale acestora.


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *