Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Teleradio-Moldova, amendată cu 15 mii…

Teleradio-Moldova, amendată cu 15 mii de lei pentru că și-a schimbat identitatea vizuală fără aprobarea CA

Sursa foto: Vlad Țurcanu/ Facebook

Consiliul Audiovizualului (CA) a aplicat trei amenzi în sumă totală de 15 000 de lei companiei publice „Teleradio-Moldova” (TRM) pentru încălcarea prevederilor din Codul serviciilor media audiovizuale (CSMA) referitoare la licența de emisie, care prevede că furnizorii de servicii media au obligația să solicite în scris acordul CA pentru modificarea denumirii și elementelor de identificare ale serviciului media audiovizual, conform unui comunicat de presă.

Pe 21 martie, Consiliul Audiovizualului a dispus controlul activității furnizorului de servicii media Instituția Publică Compania „Teleradio-Moldova”, fondator al serviciilor media audiovizuale „Moldova 1”, „Moldova 2”, „Radio Moldova”, „Radio Moldova Tineret” și „Radio Moldova Muzical”, prin prisma prevederilor art. 25 alin. (5) din CSMA.

CA a solicitat furnizorului de servicii media audiovizuale Instituția Publică Compania „Teleradio-Moldova” să comunice data la care a început să utilizeze elementele grafice noi de identificare ale serviciilor media audiovizuale „Moldova 1”, „Moldova 2”, „Radio Moldova”, „Radio Moldova Muzical” și „Radio Moldova Tineret”.

Furnizorul a comunicat despre faptul că a început să utilizeze elementele grafice noi de identificare pe data de 17 martie 2025. De asemenea, a menționat că utilizarea elementelor grafice noi de identificare ale serviciilor media audiovizuale „Radio Moldova Tineret” și „Radio Moldova Muzical” va începe în perioada următoare.

În conformitate cu art. 84, alin. (5) lit. f) din CSMA, „transmisiunea/retransmisiunea serviciilor media audiovizuale cu încălcarea prevederilor licenței de emisie sau ale autorizației de retransmisiune se sancționează cu amendă de la 5 000 de lei până la 10 000 de lei.”

Astfel, majoritatea membrilor CA a constatat încălcarea prevederilor licenței de emisie pentru „Moldova 1”, „Moldova 2” și „Radio Moldova” și a votat pentru aplicarea a trei amenzi minime, de 5 000 de lei fiecare.

ZdG a scris anterior că Compania Teleradio-Moldova are o nouă identitate corporativă și un nou slogan: „Reușim împreună”. Anunțul în acest sens a fost făcut de către directorul general al instituției publice, Vlad Țurcanu.

„Logo-urile și elementele vizuale au fost regândite pentru a oferi un aspect modern, coerent și adaptabil la diferite medii de comunicare”, susțin reprezentanții Teleradio-Moldova, care menționează că noua identitate a TRM a fost finanțată de BBC Media Action și a costat 575 751 de lei.