Principală  —  Advertoriale   —   Implicare, leadership și empatie. Ce…

Implicare, leadership și empatie. Ce așteptări au angajații de la directori?

Fiecare director/ directoare de companie își dorește să angajeze în echipa sa doar oameni profesioniști și experimentați. Totuși, procesul de recrutare poate fi anevoios, iar menținerea angajaților este o misiune și mai dificilă pentru un hr manager. Deseori, angajații pleacă din cauză că șeful/șefa nu le oferă suficientă independență în luarea deciziilor sau nu se simt apreciați. Dacă ești un director/ o directoare de companie și vrei să eviți aceste situații, vezi ce așteptări au angajații de la tine. 

  1. Să fii sincer (ă)
    Comunică sincer și deschis cu angajații. Datorită acestei abordări vei obține mai ușor încrederea, respectul și loialitatea angajaților. Apreciază-ți subalternii atunci când au performanțe, iar când sunt insuficient de productivi, vorbește-le despre îngrijorările tale, ca să căutați împreună soluții.
  2. Să nu te ocupi de microgestiune
    Învață să delegi sarcinile și ai încredere în oamenii care se ocupă de realizarea lor. Sunt apreciați șefii, care nu intervin în fluxul de lucru și în procesele subalternilor. De exemplu, când ești în căutare de un angajat pe poziția de șofer, nu trebuie tu să scrii anunțuri de tipul caut șofer personal. Acest task îi revine specialistului în resurse umane. În esență, capacitatea de a delega în loc de micromanagement înseamnă încredere, iar cei mai buni angajați vor să ai încredere în ei și să le oferi spațiu de creștere. 
  3. Să ai abilitatea de a rezolva probleme
    Bineînțeles, fără această aptitudine este dificil să pornești în „aventura” antreprenoriatului și cu atât mai mult, să gestionezi eficient o afacere. La job, angajații au nevoie să înțeleagă că se pot baza pe manageri în rezolvarea problemelor cu care se confruntă. Directorul trebuie să fie capabil să anticipeze apariția unei probleme și să găsească metode inovative pentru a o evita sau soluționa, în caz de necesitate.
  4. Să lași loc pentru greșeli
    Angajații au nevoie să știe că vor primi feedback constructiv, atunci când greșesc. Încă de la etapa interviului de angajare, trebuie să le transmiți oamenilor ideea că este în regulă să greșească și nu vor fi certați sau blamați pentru asta. Atunci când subalternii sunt prea ocupați să-și facă griji despre ce se poate întâmpla dacă vor greși, randamentul lor va scădea mult.
  5. Să comunici consecvent 
    Angajații au nevoie să cunoască ce așteptări au directorii de la ei și să aibă KPI-uri clar setate. Cea mai frecventă problemă cu care se confruntă angajații este lipsa de comunicare cu managerii. Această situație este și mai comună în companiile, unde angajatorii preferă să comunice pe verticală, fără a discuta direct cu angajații. De asemenea, subalternii sunt mult mai loiali atunci când superiorul vorbește cu el despre performanțele, pe care le înregistrează. Ca să optimizezi această activitate, meetingurile one-to-one, realizate periodic sunt o opțiune. Comunicarea constantă cu angajații demonstrează că superiorul ține la colegii săi, iar acest fapt poate îmbunătăți considerabil atmosfera din companie, cât și performanțele echipei.  
  6. Să fii dedicat (ă)
    Șefii pasionați și dedicați inspiră angajații. Oamenii au nevoie să vadă în directorul lor un mentor și un exemplu, care reușește să aibă succes în toate sferele vieții. Managerii, care reușesc să echilibreze viața de familie cu munca, sunt un exemplu pentru angajați și inspiră mai multă încredere. 

    Satisfacția angajaților la job se ascunde în lucruri mai simple decât crezi. Atunci când știi ce așteptări au angajații tăi de la tine, este mai ușor să-ți schimbi comportamentul și să răspunzi la necesitățile lor.

* Acesta este un articol publicitar (P). Textul a fost formulat de compania care a plasat anunțul.

Publicitate
Publicitate