Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Promisiuni „anulate”. De ce a…

Promisiuni „anulate”. De ce a fost oprită instalarea pavajului tactil de pe bd Ștefan cel Mare și Sfânt?

A fost început, dar nu dus până la capăt. Este vorba despre amenajarea pavajului tactil promis de către Primăria mun. Chișinău. În prezent, doar o porțiune din trotuar ce se află între străzile Ismail și Ciuflea, este doatat cu pavaj tactil. Lungimea acestuia este de doar circa 40 de metri.

Fiind întrebat dacă este totuși prevăzută instalarea pavajului tactil, Nistor Grozavu, primarul interimar al capitalei, a declarat: „da, este prevăzut amenajarea acestuia. Recunosc, la moment sunt careva discuții în privința culorii acestuia. Cel puțin, în 40 de țări pe care le-am analizat, pavajul este de culoarea galbenă”. Cu referire la termenii de executare a lucrărilor, oficialul susține că acesta ar putea fi finisat peste două luni.

Vitalie Meșter, director-executiv al Centrului de Asistență Juridică pentru Persoanele cu Dizabilități, a declarat pentru Ziarul de Gardă că „pavajul tactil nu a fost instalat până în prezent din trei motive. Inițial, el nu era prevăzut în proiect. El a apărut la inițiativa societății civile, organizațiilor din domeniul drepturilor persoanelor cu dizabilități și organizației noastre. În R. Moldova, nu era nicio companie care să producă astfel de pavaj și nu erau nici standarte corespunzătoare”.

Ce ține de cele circa 40 de metri de pavaj tactil deja instalat, Vitalie Meșter a menționat că pavajul pe care îl vedem pe bd. Ștefan cel Mare este de două tipuri: de avertizare și de ghidare. „Cel de avertizare este cu buline, iar cel de ghidare este cu linii. La fața locului, noi am constatat că pavajul de ghidare are probleme tehnice”, constată directorul executiv al Centrului de Asistență Juridică pentru Persoanele cu Dizabilități.

Totodată, acesta a mai specificat că bd. Ștefan cel Mare rămâne în continuare puțin accesibil pentru persoanele cu dizabilități. „Constatăm că autoritățile mai au mult de lucrat la acest capitol, inclusiv și la trecerile de pietoni, la stațiile de așteptare a transportului public și la semafoarele pentru persoanele cu deficiențe de vedere”, subliniază Vitalie Meșter.