Evidența profesiilor juridice se va ține într-un registru automatizat. Guvernul a aprobat conceptul sistemului informațional
Evidența profesiilor juridice – avocați, notari, executori judecătorești, administratori autorizați, mediatori, traducători și interpreți – se va face pe o platformă specializată. Cabinetul de miniștri a aprobat miercuri, 28 februarie, conceptul Sistemului informațional „Platforma Integrată a Profesiilor Juridice”.
Proiectul are drept scop implementarea modelului digitalizat de administrare a datelor despre profesiile juridice conexe. Astfel, registrele de evidență, completate manual, vor fi substituite cu registrul automatizat de prelucrare a informației, care va permite înregistrarea, evidența și generarea automată de documente.
„Sistemul informațional de înregistrare și evidență a datelor despre profesiile juridice va contribui la modernizarea și eficientizarea activității Ministerului Justiției, instituție responsabilă de ținerea și actualizarea registrelor de stat a liber profesioniștilor, care desfășoară activități profesionale conexe justiției”, conform unui comunicat de presă emis de Minister.
Crearea și implementarea Sistemului informațional „Platforma Integrată a Profesiilor Juridice” va asigura:
- sistematizarea datelor profesiilor juridice;
- îmbunătățirea cadrului de evidență;
- interoperabilitatea și schimbul de date cu alte sisteme informaționale.
Conceptul Sistemului informațional „Platforma Integrată a Profesiilor Juridice” a fost elaborat de Ministerul Justiției, cu suportul Agenției Statelor Unite ale Americii pentru Dezvoltare Internațională, în cadrul proiectului „Moldova – Medierea comercială și arbitraj”, implementat de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltarea și Organizația Internațională pentru Dezvoltarea Dreptului.