• ads
  • Un canal TV afiliat PDM-ului, acuzat de fals de către Delegația UE în R. Moldova

    Un canal TV afiliat PDM-ului, acuzat de fals de către Delegația UE în R. Moldova
    vizualizări
    04 aprilie 2018 | 13:27

    Delegația Uniunii Europene în R. Moldova acuză postul de televiziune Publika TV, afiliat Partidului Democrat din Moldova, de fals. Marți, 4 aprilie, Delegația UE a difuzat un comunicat de presă prin intermediul căruia dezminte infromațiile publicate de canalul tv în știrea „PROIECTE INUTILE PE BANII UE: 28 de locuințe sociale din raionul Hâncești nu şi-au găsit beneficiarii”.

    „Delegația Uniunii Europene atrage atenția asupra faptului că informația din această știre este falsă. Uniunea Europeană nu a finanțat sau contribuit financiar la niciun proiect prin care s-au construit locuințe sociale în Hâncești. Remarcăm, totodată, că în conținutul știrii se vorbește de bani alocați de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei și nu de finanțare din partea Uniunii Europene, confuzia între Consiliul Europei și Uniunea Europeană fiind regretabilă.

    Respingem în același timp tonul tendențios și denigrator din titlul știrii care, în mod fals, creează impresia că sprijinul acordat de UE, acțiunea UE în Republica Moldova nu este eficientă și de acesta nu ajung să beneficieze cetățenii Republicii Moldova.

    Uniunea Europeană sprijină Republica Moldova cu asistență și expertiză tehnică, finanțează proiecte în domenii importante pentru calitatea cetățenilor din această țară, precum energie, agricultură, dezvoltare rurală, apă și mediu, reforma instituțiilor publice și combaterea corupției, având unicul obiectiv acela de a contribui la îmbunătățirea vieții oamenilor din Republica Moldova. Dintre toate statele Parteneriatului Estic, Republica Moldova este cel mai mare beneficiar de asistență europeană pe cap de locuitor.

    Totodată, Uniunea Europeană sprijină și promovează respectarea drepturilor omului și valorilor fundamentale în Republica Moldova, acestea fiind la baza acțiunii sale în această țară și a cooperării cu autoritățile moldovene. Una dintre aceste valori prioritare este o mass media independentă, pluralistă, de calitate înaltă care să servească interesul cetățeanului și  să îi asigure o corectă informare. Dezinformarea internă este la fel de dăunătoare interesului public ca și cea externă.

    Vom continua să sprijinim proiecte care să îmbunătățească viața cetățenilor din Republica Moldova și vom continua să acordăm suport pentru o mass media independentă și profesionistă”, este poziția Delegației UE în R. Moldova după ce Publika TV a difuzat știrea în care afirmă că 28 de locuințe sociale din raionul Hâncești, construite din banii Uniunii Europene, nu şi-au găsit beneficiarii și că acestea, fiind destinate tinerilor specialiști, au ajuns în paragină.

    Imediat după mediatizarea reacției Delegației UE, postul de televiziune a șters știrea de pe pagina web și de pe Faceebok. Ulterior, pe pagina web a televiziunii știrea a fost înlocuită cu una modificată, care avea deja un alt titlu: „28 de locuințe sociale din raionul Hâncești nu şi-au găsit beneficiarii”. Postul TV afiliat partidului de la guvernare și al cărui beneficiar final este liderul PDM, Vladimir Plahotniuc, a adăugat o propoziție în care a declarat că a admis o greșeală regretabilă, lucru pentru care își cere scuze: „Versiunea inițială a acestei știri a avut un titlu care făcea trimitere la Uniunea Europeană. Acest titlul nu a reflectat conținutul știrii și a apărut dintr-o regretabilă eroare. Ne cerem scuze”.

    Acum două săptămâni, după ce ZdG a publicat o știre care prezenta poziția companiei franceze de arhitectură de la care PDM a preluat fără acord imagini video pentru a ilustra conceptul unei arene polivalente, președintele Parlamentului, Andrian Candu, a scris o postare pe contul său de Facebook, acuzând Ziarul de Gardă  de manipulare, dar fără să explice esența problemei: de ce partidul pe care îl reprezintă a preluat imagini de la o companie fără acordul ei. Atunci, Andrian Candu, președintele Parlamentului și vicepreședintele PDM, tot el finul de cununie al liderului partidului, Vladimir Plahotniuc, și-a sponsorizat postarea în care atacă Ziarul de Gardă, pentru ca aceasta să ajungă la cât mai multă lume.

    În cazul postului afiliat PDM acuzat de fals de către Delegațiea UE în R. Moldova, președintele Parlamentului nu a reacționat.

    Într-un interviu recent pentru libertatea.ro, Andrian Candu susține că Vladimir Plahotniuc și-a vândut toate afacerile în țară și că în prezent „are interes în domeniul media şi asta fiind, practic, singura afacere pe care o mai are în Moldova”.

    Foto: captură publika.md

    Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe www.zdg.md sunt protejate de Legea 139 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului din Republica Moldova. Preluarea integrală a materialelor ZdG se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

    Abonează-te pentru a fi la curent cu toate noutățile!

    Ziarul de Gardă. Singurul ziar de investigații din Republica Moldova. Abonează-te și tu! Abonează-te

    Cerințele de asigurare minime pentru daunele produse pasagerilor, bagajelor și mărfurilor, votate de Parlament

    Parlamentul a votat joi, 9 iulie, în lectură finală proiectul de lege cu privire la răspunderea și cerințele de asigurare a operatorilor aerieni și a operatorilor de aeronave. Potrivit noii legi, operatorii aer…
    Cerințele de asigurare minime pentru daunele produse pasagerilor, bagajelor și mărfurilor, votate de Parlament

    Deputat PPDA, despre faptul că Gațcan este păzit de SPPS: „Gațcan merge și la veceu cu Furculiță. Este păzit ca nimeni să nu discute cu el”

    „Ștefan Gațcan trebuie să-și dea demisia”. Asta a declarat deputatul Platformei DA, Vasile Năstase, care susține că revenirea docorului-deputat în Parlamentul de la Chișinău este „o rușine”. Parlamentarul a mai…
    Deputat PPDA, despre faptul că Gațcan este păzit de SPPS: „Gațcan merge și la veceu cu Furculiță. Este păzit ca nimeni să nu discute cu el”

    Monitorul Oficial va fi digitalizat

    Monitorul Oficial al Republicii Moldova va fi editat atât în format electronic, cât și în format tipărit, cu aceeași forță juridică. Parlamentul a aprobat, în prima lectură, un proiect de modificare a Legii pri…
    Monitorul Oficial va fi digitalizat

    Moțiunea simplă împotriva politicilor în domeniul sănătății a fost respinsă de Parlament

    Moțiunea simplă împotriva politicilor guvernamentale în domeniul sănătății nu a fost susținută în plenul Parlamentului de la Chișinău. Pentru respingerea moțiunii au votat deputații PSRM și PDM. După ce ministr…
    Moțiunea simplă împotriva politicilor în domeniul sănătății a fost respinsă de Parlament

    A treia tranșă din asistența macrofinanciară, în valoare de 40 mln euro, din partea UE, anulată. Anunțul făcut de lidera PAS

    Vineri, 10 iulie, Uniunea Europeană va aproba eliberarea tranșei a doua din asistența macrofinanciară, în valoare de 30 milioane de euro, pentru R. Moldova. Anunțul a fost făcut de către lidera PAS, Maia Sandu,…
    A treia tranșă din asistența macrofinanciară, în valoare de 40 mln euro, din partea UE, anulată. Anunțul făcut de lidera PAS

    Aproape 8 mii de cereri pentru reexaminarea pensiei pentru limită de vârstă, recepționate de CNAS în 8 zile

    În opt zile, începând cu 1 iulie curent, reprezentanții Casei Naționale de Asigurări Sociale (CNAS) a recepționat aproape 8 mii de cereri pentru reexaminarea pensiei pentru limita de vârstă. Astfel, până la 8 i…
    Aproape 8 mii de cereri pentru reexaminarea pensiei pentru limită de vârstă, recepționate de CNAS   în 8 zile