Principală  —  Ediţia PRINT  —  Ştiri vechi   —   De ce continuăm să călătorim…

De ce continuăm să călătorim cu trenurile sovietice, ruginite, iar cele noi stau în depou?

Anatol Şalaru, ex-ministrul Transporturilor, a declarat că trenurile moderne asamblate la Uzina „Remar Pașcani” (România), pe care actuala conducere a Căilor Ferate ale Moldovei, le ţine în depou, pentru că ar fi defecte, pot fi puse în circulaţie, pentru că „nu au probleme şi sunt în perfectă stare de funcţionare”.

BBA5030A-2822-0C32-483F-87326A3C55FA„Trebuie să îi întrebaţi pe cei de la Calea Ferată de ce trenurile noi stau în depou. Nu au probleme. Pentru că ele sunt în perfectă stare de funcţionare, corespund tuturor cerinţelor”, a declarat Şalaru la emisiune TV de la Unimedia.

De asemenea, el a spus că cele cinci trenuri moderne sunt în garanţie, iar producătorul este gata să rezolve probleme apărute. Trenurile au o garanţie de doi ani, a precizat Şalaru.

„Vă spun de ce stau trenurile noi și oamenii se plimbă cu cele vechi, anual CFM cumpără piese de rezervă pentru trenurile vechi în valoare de 2-3 milioane de euro. Un tren vechi consumă motorină 200 litri/ oră, cele noi- 60-70 litri/oră. Au motoare Euro-6. De aici nu poţi fura motorină pentru că totul e electronic și consumul este înregistrat”, a spus Anatol Şalaru.

Ex-ministrul, care a acces în noul Parlament pe lista PL, a opinat că anume din această cauză angajaţii CFM ar fi dat foc la un tren, ca să aibă motiv să nu le scoată pe celelalte din depou.

„ Puteau liber să apese pe butonul special, care să umple sala cu motoare cu spumă şi să nu aştepte 44 de minute ca să vină pompierii”, a menţionat Anatol Şalaru cu referire la incidentul de acum doi ani, când la o locomotivă s-a produs un incendiu. Potrivit lui Șalaru, trenurile noi vor fi scoase, pentru că producătorii insistă să soluționeze orice probleme tehnice, în cazul în care acestea sunt.

Menționăm că CFM a plătit 12 milioane de euro pentru cinci trenuri diesel de producţie ungară din R. Moldova, care erau într-o stare jalnică, au fost modernizate la Uzina „Remar Pașcani”.

Contactați de ZdG, reprezentanții CFM au spus că vor răspunde la astfel de întrebări doar în cazul în care vom face o solicitare oficială.