Principală  —  Ştiri  —  Extern   —   Cinci posturi de radio, avertizate…

Cinci posturi de radio, avertizate public de CA, iar alte două – amendate cu câte 5000 de lei

Consiliul Audiovizualului (CA) continuă monitorizarea posturilor de radio la capitolul asigurării volumului de conținut local și al celui difuzat în limba română. În cadrul ședinței din 23 septembrie s-au ales cu avertizări posturile Mega HIT, Diaspora FM, Maestro FM, Publika FM și Bas FM. În aceeași ședință, Vocea Basarabiei și Radio Noroc au fost amendate cu câte 5.000 de lei pentru că au operat schimbări în datele licenței fără a solicita acordul CA, scrie media-azi.md.

Urmare a autosesizării vicepreședintei CA, Ana Gonța, în ședința din 23 septembrie au fost examinate rezultatele monitorizării posturilor Drochia FM, Vocea Basarabiei, Mega HIT, Diaspora FM, Maestro FM, Publika FM și Bas FM la capitolul respectării prevederilor privind volumul obligatoriu de produs local și de conținut difuzat în limba română. Potrivit raportului de monitorizare, dintre acestea, numai două posturi – Drochia FM și Vocea Basarabiei – nu au comis abateri la acest capitol în perioada monitorizată. Celelalte cinci fie nu au asigurat volumul de 6 ore de produs local, fie nu au difuzat 80% de conținut în limba română. Pentru astfel de încălcări, cei cinci radiodifuzori au fost sancționați cu avertizare publică, notează sursa citată.

Ședința din 23 septembrie a fost a șasea care a avut pe agendă subiectul respectiv. Din luna august până în prezent, alte 29 de posturi de radio au fost sancționate cu avertizare publică pentru aceleași abateri. Potrivit vicepreședintei CA, Ana Gonța, în următoarea ședință a autorității va mai fi examinat un raport de monitorizare a posturilor de radio la acest capitol. 

În aceeași ședință a fost examinată petiția lui Roman Bubnov, care a informat Consiliul despre schimbarea asociaților companiei Vocea Media, menționând despre „trecerea cotei de 50% la cetățeana Ursu Valentina și solicitând informații cu privire la respectarea normelor legale în contextul efectuării modificării în lista asociaților”.

Controlul CA a demonstrat că, pe 11 iulie, Vocea Media a informat Consiliul despre schimbarea administratorului, dar fără să aducă la cunoștință intenția de a opera modificări în structura asociaților. Astfel, a fost încălcat articolul care prevede că furnizorii de servicii media au obligația să solicite în scris acordul Consiliului Audiovizualului pentru orice modificare în documentele şi în datele privind licența de emisie. În cazul în care CA acceptă modificările, acestea sunt efectuate cu titlu gratuit.

Membrul CA Orest Dabija a susținut în ședință că astfel de situații au fost generate de „necunoașterea cadrului legal, care nu poate fi însă o scuză”. El a propus, totuși, o pedeapsă minimă. Membrii CA au luat act de petiție și au penalizat postul Vocea Basarabiei cu 5.000 de lei. 

Pentru încălcări similare, o amendă de 5.000 de lei a fost aplicată și postului de radio Noroc, administratoarea căruia, firma Noroc Media, a introdus schimbări în lista asociaților, dar a informat Consiliul post-factum și nu a solicitat în scris acordul CA pentru a efectua astfel de schimbări.

Publicitate
Publicitate