Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Cum procedăm dacă nu suntem…

Cum procedăm dacă nu suntem de acord cu cifrele din factura la gaz și alte explicații la subiect

Orice consumator de gaze naturale poate adresa întrebări, solicita informații, semnala erori și cere explicații referitor la factura la gaz de la SA „Moldovagaz”.

În cazul în care consumatorul final depistează că a fost emisă o factură de plată eronată, în defavoarea sa, sau dacă această eroare este depistată de către furnizor, ultimul este obligat să restituie suma încasată suplimentar sau, la solicitarea consumatorului final, să o considere drept plată pentru următoarele decontări.

Astfel, pentru revizuirea calcului consumului de gaze naturale, consumatorul final depune o solicitare în adresa SA Moldovagaz. Recalculul va fi reflectat în factura emisă de pentru următoarea lună de consum.

În caz de dezacord, acțiunile Moldovagaz pot fi contestate în condițiile și termenii prevăzute de legislația de vigoare.

  • Cum procedez în cazul pierderii facturii de plată a gazelor naturale sau dacă aceasta nu a fost recepționată?

Consumatorii finali care nu au recepționat sau au pierdut factura de plată a gazelor naturale se pot adresa la Centrul relații cu consumatorii din mun. Chișinău (str. A. Pușkin 64, mun. Chișinău) sau la Centrul relații cu consumatorii teritorial, în funcție de amplasarea locului de consum.

O opțiune pentru a fi asigurați că factura nu va fi pierdută este Factura online. Acest serviciu permite consumatorilor recepționarea facturilor de plată a gazelor naturale pe poșta electronică.

Pentru a abona acest serviciu urmează a fi co mpletat un formular cu indicarea numelui și prenumelui consumatorului, numărului contului personal, adresei electronice și telefonului. Formularul poate fi completat AICI.

  • Cum obțin informație aferent furnizării gazelor naturale?

Consumatorii finali pot apela numărul unic 1304, de pe telefon fix sau mobil, de luni până vineri, de la 08:00-17:00, pentru a obține consultații privind:

  • tarife și prețuri reglementate la gazele naturale;
  • (re)încheierea, suspendarea și rezilierea contractului de furnizare a gazelor naturale;
  • (re)conectarea și deconectarea instalației de gaze naturale;
  • factura de plată a gazelor naturale și modalitățile/termene de achitare;
  • datoria pentru gaze naturale consumate, etc.  

Apelurile efectuate la numărul unic 1304 sunt taxate în conformitate cu normele în vigoare ale operatorului de telefonie.

Informații, consumatorii mai pot obține la Centrele de relații cu consumatorii, amplasate pe întreg teritoriul țării. Lista acestora și datele de contact pot fi accesate AICI.

  • Cum poate fi achitată factura de plată a gazelor naturale?

Factura de plată a gazelor naturale se efectuează prin:

  • filialele Î.S.”Poşta Moldovei”;
  • băncile Energbank, Moldinconbank, Victoriabank, Moldova-Agroindbank, FinComBank, Comerțbank, Eximbank, Mobiasbanca, EuroCreditBank;
  • prin internet, accesând paginile web ale băncilor menționate;
  • prin terminalele de plată RunPay, Paynet și Qiwi.
  • Cum poţi achita factura pentru consumul de gaze naturale, aflându-te peste hotarele ţării?

Achitarea din străinătate a facturii de plată a gazele naturale se efectuează:

  • cu cardul bancar național, accesând paginile web ale băncilor comerciale din Republica Moldova: Energbank, Moldinconbank, Victoriabank, Moldova-Agroindbank, EuroCreditBank, FinComBank, Comerțbank, Eximbank, Mobiasbanca-Otp Group.
  • în lipsa unui card bancar național, accesând portofelul electronic RunPay, Paynet și Qiwi.
  • Cine este responsabil de citirea indicilor echipamentului de măsurare?

Citirea indiciilor echipamentului de măsurare, în scopul facturării gazelor naturale, este efectuată lunar, de către personalul operatorului de sistem în prezenţa consumatorului final /reprezentantului acestuia sau la distanţă prin sistemul informaţional.

În același timp, consumatorii casnici pot transmite indicii echipamentului de măsurare:

În cazul în care nu există acces la echipamentul de măsurare pentru citirea indiciilor, operatorul sistemului de distribuție este în drept să determine volumul estimativ al consumului de gaze naturale pentru o perioadă ce nu depăşeşte 3 luni, dacă consumatorul achită contravaloarea consumului estimativ expus spre plată, până la depistarea erorilor de facturare. Totodată, furnizorul şi operatorul de sistem sunt obligaţi să contacteze consumatorul final pentru a i se asigura accesul la echipamentul de măsurare.

Alte contacte utile:

  •  (022) 578-170 – semnalarea actelor de corupţie şi/sau abuz de serviciu sau a altor acțiuni ilegale în domeniu, precum consumul fraudulos al gazelor naturale (furt, conectare neautorizată la rețeaua de distribuţie etc.);
  • Linia specializată antifraudă – denunțarea ilegalităților prin intermediul paginei online a SA Moldovagaz;
  • 904 – în cazul depistării unor scurgeri de gaze;
  • (022) 476-598 – pentru realizarea lucrărilor de reparare, schimbare și verificarea metrologică a echipamentelor de măsurare pentru consumatorii casnici.

Pentru informații suplimentare accesați www.moldovagaz.md sau www.chisinaugaz.md.