Principală  —  Ştiri  —  Justiție   —   În cât timp ședințele de…

În cât timp ședințele de judecată vor putea fi programate online, iar părțile vor avea acces la dosarul electronic

Din 1 ianuarie 2017 ar putea funcționa o platformă online, dosarul electronic, unde toate părțile implicate întrun proces de judecată vor avea acces la materialele dosarului, dar și cabinetul virtual unde judecătorii, procurprii și avocații vor putea coordona calendarul ședințelor, pentru a evita suprapunerile de dosare și amânarea examinării din cauza neprezentării părților. 

Elena Corolevschi, şefa  Direcţiei administrarea instanţelor judecătoreşti din cadrul Ministerului Justiției, afirmă că acest proiect se află la etapa implementării iar Ministerul urmează să anunțe concurs pentru identificarea unei companii din domeniul tehnologiilor informaționale care ar putea să dezvolta programul.

„Cabinetul virtual presupune că pe o platformă online, atât procurorul, judecătorul, cât și avocații sau părțile pe dosar vor putea stabli ședința de judecată, vor putea viziona online cererile depuse, materialele dosarelor. Se va putea coordona calendarul ședințelor de judecată. Părțile vor alege data și ora ședinței fără a avea coincidențe pe mai multe cauze.”, a explicat Elena Corolevschi.

Dezvoltarea noilor funcționalități ale Programului Integrat de Gestionare a Dosarelor (PIGD) face parte din Strategia de reformă a sectorului justiţiei pentru anii 2011–2016, respectiv, ar trebui să intre în vigoare la 1 ianuarie 2017.

Recon­fi­gu­ra­rea și per­fec­țio­na­rea PIGD, ver­siu­nea 4.1, în pro­ce­sul de imple­men­tare a noii hărți jude­că­to­rești, de la 1 ianu­a­rie 2017, au fost dis­cu­tate de Vla­di­mir Cebo­tari, în cadrul unei ședințe cu mai mulți colegi de la Minis­te­rul Jus­ti­ției (MJ), Con­si­liul Supe­rior al Magis­tra­tu­rii (CSM), Agenţia de Admi­nis­trare a Instanţe­lor Jude­că­to­reşti (fos­tul DAJ) și Cen­trul de tele­co­mu­ni­ca­ții Spe­ci­ale (CTS).