FOTO/ Autobuzele din Turcia au ajuns în Chișinău la cinci zile după ce Primăria a anunțat câștigătorul licitației

La cinci zile după ce Primăria mun. Chișinău a anunțat firma care a câștigat licitația pentru furnizarea a 31 de autobuze, „Unipay Danismanlik Yazilim Teknolojileri Ltd” din Ciprul de Nord, o parte din mijloacele de transport au ajuns deja în Chișinău. Operativitatea este precedată de acuzațiile aduse de compania care a oferit cel mai bun preț în cadrul concursului public, „BMC Truck & Bus”, dar care a fost descalificată. 

La 11 februarie primarul interimar, Ruslan Codreanu, a anunțat că licitația de 80 de milioane de lei, pentru furnizarea a 31 de mijloace de transport public, a fost câștigată de „Unipay Danișmanlik Yazilim Teknolojileri” LTD, care ar fi dealer-ul oficial în Republica Moldova al uzinei turcești de producere a autobuzelor „ISUZU”. Aceasta a fost declarată câștigătoare chiar dacă a oferit cel mai mare preţ,  în timp ce ferta companiei „BMC Truck & Bus” din Bucureşti a fost declarată „neconformă” de către comisia de concurs.

La câteva zile după anunțarea rezultatelor, compania „BMC Truck & Bus” a făcut publică o reacție oficială în care precizează că a fost descalificată nefondat, deși a înaintat o ofertă mai bună decât cea a companiei care a cîștigat licitația – „Unipay Danismanlik Yazilim Teknolojileri Ltd” din Ciprul de Nord. Compania păgubaşă, a încercat și anterior să obţină dreptul de a livra autobuze în Chişinău, dar nu i-a reușit.

În reacția oficială, „BMC Truck & Bus” precizează că în cadrul licitației au propus autobuze mai ieftine cu aproximativ 7 000 de euro pentru o unitate, în comparație cu autobuzele propuse de compania câștigătoare. Totodată, autobuzele marca BMC au un termen de garanție mai mare decât cele oferite de „Unipay Danișmanlik Yazilim Teknolojileri” LTD.

Totodată, „BMC Truck & Bus” declară că nu va mai participa la nicio licitație în R. Moldova, pentru că aici „lucrurile nu merg cum trebuie”. Primăria Chișinău nu a venit până în prezent cu o reacție oficială.

Conform Mold-Street, compania ceare a câştigat licitaţia, „Unipay Danișmanlik Yazilim Teknolojileri” LTD, are fondatori de origine turcă, dar e înregistrată în regiunea separatistă Ciprul de Nord, mai exact într-o zonă economică liberă din portul Famagusta. Compania respectivă are doi asociaţi – Kazim Erarslan (cota de 99%) şi Mehmet Gultekin (1%), iar domeniul de activitate nu este transportul public sau producerea de autobuze, ci produse software şi programare, după cum e precizat şi în documentele anexate la ofertă.

Totodată, numele asociatului şi managerului, Kazim Erarslan, coincide cu cel al fondatorului „Paynet Services” SRL din R. Moldova, companie ce deţine licența Băncii Naționale pentru activitatea de emitere a monedei electronice şi prestează servicii plăţi online.

Contactați de ZdG, reprezentanții companiei ISUZU din Turcia, au declarat că „Unipay Danișmanlik Yazilim Teknolojileri” LTD nu este distribuitorul oficial al companiei lor în R. Moldova, ci enttitate cu care Anadolu Isuzu cooperează pe diferite pieți din lume.

Foto antet: Sursa: facebook.com/morozancic

Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

1 comentariu

  1. ivancelgroaznic

    “Compania păgubaşă, a încercat și anterior să obţină dreptul de a livra autobuze în Chişinău, dar nu i-a reușit.” Dac no vrut sa dea otkat la cine trebueste … Bun argument ca totu era pregatit din timp, este viteza cu care aparut cele autobuze pe meleaguri moldovenesti. Da, pe unde o venit oare? Prin Ukraina sau Romania? Sau erau acolo in asteptare de comanda? Dodon nu stie, ca era la Nemtia , Plaha trebe a sti …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *