Cum explică ANTA stoparea microbuzelor de rută care veneau duminică spre Chișinău

La 14 mai,  ziua când în fața Parlamentului avea loc un protesc împotriva schimbării sistemului electoral, mai multe microbuze de rută care transportau pasageri au fost stopate de către inspectorii de patrulare și angajații Agenției Naționale Tranport Auto (ANTA).  Unul dintre șoferi, contactat de ZdG a declarat că a fost amendat cu 3600 de lei pentru nerespectarea graficului, după ce oamenii legii l-au întrebat „unde se grăbește” și de unde a luat călătorii. ZdG a solicitat o reacție a Agenției pe marginea acest caz.  Veaceslav Baldeancu,  șef-adjunct al Direcției control transport trutier și autogări din cadrul ANTA, a declarat că acțiunile de control în parteneriat cu Inspectoratul Național de Patrulare (INP) au loc în permanență, inclusiv în zilele de weekend, iar duminică angajații ANTA au întocmit 15 de procese contravenționale.

„Acțiunile se deșfășoară, nu contează că este zi de luni, de sâmnătă sau de duminică. Nu a fost nicio diferență față de o zi obișnuită. La noi programul de lucru este flexibil. Angajații ANTA activează și în zilele de sâmbătă, duminică, atât pe teritoriul R. Moldova, cât și în preajma punctelor de frontieră. Poate ați văzut, în săptămânile anterioare noi am avut operațiuni și sâmbăta, și duminica în preajma punctelor de frontieră, dar și pe traseele naționale sau de legătură între orașe și suburbii”,  a explicat șeful-adjunct de Direcție din cadrul ANTA, care a precizat că angajații au acționat conform atribuțiilor funcționale, deoarece „angațații ANTA sunt abilitați cu drept de control în trafic a unităților de transport care operează curse regulate sau ocazionale în trafic național sau internațional”.

Referitor la documentarea de către angajații ANTA și inspectorii de patrulare la 14 mai a microbuzului de pe cursa Mândrești – Chișinău, funcționarul a declarat că la locul stopării șoferului există un un post fix, autorizat de control unde au loc în permanență verificări ale mijloacelor de transport.

Veaceslav Baldeancu a declarat că după ce ZdG a mediatizat cazul, a verificat procesele contravenționale care i-au fost întocmite șoferului de către inspectorii INP.

„Conducătorul auto a semnat procesul contravențional, nu a avut obiecții, asta înseamnă că a recunoscut încălcările pe care le-a admis. Acolo au fost documentate două cazuri. În primul caz a avut abateri de jumătate de oră de la graficul de circulație. În al doilea caz,  unitatea de transport care transporta pasageri nu dispunea de actele permisive și obligatorii la bord, cum ar fi: contractul de prestare a serviciilor pentru curse ocazionale,  nu dispunea de foaia de parcurs, care este obligatorie, încare se confirmă controlul tehnic al unității de transport, și cel medial al șoferului. În foaia de parcurs trebuie să fie indicat numele conducătorului auto și datele privind fectuarea controlului medical al șoferului. Fără a trece controlul medical și cel tehnic, sunt puse în pericol securitatea și siguranța pasagerilor”, a declarat Veaceslav Baldeancu.

Potrivit șefului adjunct al Direcției control transport trutier și autogări din cadrul ANTA, la 14 mai, angajații Agenției au  întocmit 15 procese contravenționale pentru lipsa certificatului  de competență profesională, lipsa foii de parcurs, lipsa contractului de prestări servicii, în cazul curselor ocazionale și pentru abateri de la orarul de circulație.

„Dacă șoferul are stabilită o anumită oră de pornire din localitate, spre exemplu, ora nouă, atunci într-un punct oarecare, trebuie să ajungă la ora zece. Dar, s-au înregistrat abateri cu jumătate de oră,  40 de minute, fiind argumentate de către conducătorul auto. Respectiv, în procesul contravențional, conducătorii auto au recunoscut abaterile identificate de către inspectori. Deci, au fost niște activitță obișnuite, pe care le întreprinde zi de zi ANTA”, a explicat Veaceslav Baldeancu, care a precizat că pe întreg tertoriul țării activează 56 de inspectori ANTA.

Din localitatea Mândrești, raionul Telenești, de unde venea microbuzul oprit de inspectorii ANTA, este originar liderul Platformei „Demnitate și Adevăr”, Andrei Năstase, care a îndemnat oamenii să participe la protestul împotriva votului mixt care are loc astăzi în centrul Capitalei.

Citiți și

(VIDEO) Câteva microbuze care veneau spre Chișinău, oprite de inspectorii ANTA. Un șofer a fost amendat cu 3600 de lei: „M-au întrebat de unde m-am încărcat și unde mă grăbesc”


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

1 comentariu

  1. ivancelgroaznic

    Bineintseles se minte de la autoritatsi pentru motive de oprire a mikrobuzelor.
    O gasit multe motive, da nichi unu nu e shel real. Sint sluzhi la Dodon, asta e motivu.
    apai bietsi de shoferi, che poate sa spuie. Spun ca e vinovat, ca asta e po pine de minkat, pentru ei, altfel ramine fara munka.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *