Salariile democraților, bune pentru donații electorale. Detalii din raportul financiar

Lider la capitolul cheltuieli în campania electorală pentru alegerile parlamentare din 24 februarie 2019 continuă să fie Partidul Demcrat din Moldova (PDM).

În cea de-a patra săptămână de campanie, formațiunea a investit 6,8 milioane de lei pentru a-și promova imaginea. Acești bani, susține partidul, au fost donați de 309 persoane, din salariu. Cel mai generos salariu, se pare, îl are ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici, care a contribuit la 15 februarie cu 84 200 de lei la bugetul PDM.

Donații de câte 70 de mii de lei din salariu a făcut Vasile Gajiu, nume similar cu cel al unui agent economic din satul de baștină al ministrului Gaburici, Victor Eremia, Oleg Petrachi și Andrian Guzun. Informația despre locul de muncă al donatorilor nu este făcută publică pe site-ul Comisiei Electorale Centrale.

Majoritatea veniturilor obținute în cea de-a patra săptămână de campanie, mai exact 5,8 milioane de lei, PDM le-a cheltuit pentru publicitate la tv, radio, prin mijloacele de comunicare electronice, presă scrisă și panouri. Alte 611 mii de lei, au fost achitate pentru articole promoționale cu simbolica de partid.

Din 25 ianuarie 2019, când a fost dat stratul competiției electorale, și până în prezent, PDM a cheltuit peste 23 de milioane de lei.


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *