(DOC) Ghimpu i-a conferit ordinul Gloria Muncii în 2009, acum acesta îi finanțează campania electorală
Mihai Ghimpu, la fel ca adversarul său principal, atât în alegeri, cât și în Parlament, Igor Dodon, a cheltuit peste 2 milioane de lei în doar două săptămâni de campanie electorală oficială. Suma este formată din donațiile liderului PL, de 300 de mii de lei, dar și a altor colegi de partid. Astfel, deputatul Iurie Dârda, fondator la două firme, SRL „Darsimid” şi SRL „Dansicons”, una dintre cele mai cunoscute companii de construcţii din ţară, donează 500 000 de lei, iar Valeria Bejan, care abia în 2015 a ocupat fotoliul de parlamentar, oferă 300 000 de lei.
Totuși, cel mai simțitor aport, de 700 000 de lei, îl aduce Valeriu Sterea, directorul companiei de transport BALCANTIR SRL, celui căruia în 2009, pe când exercita funcția de președinte interimar al R. Moldova, Ghimpu i-a acordat Ordinul de stat „Gloria Muncii”.
Cu o sumă modestă, de 2 mii de lei, contribuie la bugetul lui Ghimpu în campania electorală și Sergiu Plăcintă, cel despre care portalul anticoruptie.md a scris că este directorul comercial al firmei „Lefcons-agro”, SRL ce aparține ministrului Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc.
În schimb, liberalul Iurie Topală, director general al Î.S. „Calea Ferată din Moldova”, desemnat în această funcție la 23 septembrie 2015 de către același ministru Chirinciuc, donează președintelui PL suma de 500 de mii de lei.
Alte 300 de mii de lei sunt donate de către Tatiana Russu.
Întreg bugetul acumulat, Ghimpu l-a investit în publicitate electorală la TV, radio, presa electronică sau panouri stradale, dar și pentru articole publicitare în presa scrisă sau articole promoționale cu simbolul PL.